نماینده دائم روسیه در سازمان ملل به همتای آمریکایی خود هشدار داد در صورت استفاده از عنوان «رژیم» برای دولت‌های قانونی، جلسه شورای امنیت را متوقف خواهد کرد.

هشدار نماینده روسیه در سازمان ملل به همتای آمریکای خودبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، واسیلی نبنزیا، نماینده روسیه در سازمان ملل از نیکی هیلی، همتای آمریکایی خود خواست از به کار بردن کلمه «رژیم» برای اشاره به دولت‌های قانونی خودداری کند و هشدار داد در صورت تکرار این اتفاق، او جلسات شورای امنیت سازمان ملل را متوقف خواهد کرد.

نبنزیا در این باره گفت: نیکی هیلی، نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل با احترام از شما می‌خواهم تا از نامیدن و برچسب رژیم زدن به دولت‌های مشروع و قانونی خودداری کنید و به طور خاص منظور من استفاده نکردن از این کلمه برای کشور روسیه است.

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل گفت: من پیش از این یکبار این درخواست را مطرح کردم؛ اما هیلی در آن جلسه حضور نداشت و به همین علت خواستم تا این پیغام از طریق همکارانش به او منتقل شود.

این دیپلمات روسیه در ادامه افزود: بنابراین اکنون شخصا این پیام را دوباره مطرح می‌کنم. هشدار می‌دهم اگر یکبار دیگر دولت‌های قانونی از سوی نماینده آمریکا در این سازمان رژیم خطاب شوند، در صورت لزوم جلسه شورای امنیت را متوقف خواهم کرد.

در ماه فوریه نیز نبنزیا از نیکی هیلی و هئیت دیپلماتیک آمریکا در سازمان ملل خواست تا آداب دیپلماتیک را مد نظر قرار دهند و از خطاب قرار دادن مقامات کشور روسیه به عنوان «رژیم ولادیمیر پوتین» خودداری کنند.

نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل بارها در سخنان خود دولت‌های مختلف از جمله دولت روسیه، سوریه و کره شمالی را با عنوان رژیم خطاب کرده است.

انتهای پیام/

هشدار نماینده روسیه در سازمان ملل خطاب به همتای آمریکایی خود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار