کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: تا اواخر وقت روز سه شنبه در نیمه شمالی، ارتفاعات مرکزی و شمال غرب استان شرایط برای بارش‌های رگباری و پراکنده فراهم است.

علی ملاشاهی کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت:  براساس تحلیل آخرین نقشه‌های همدیدی و آینده نگری هواشناسی در حال حاضر آسمان سیستان و بلوچستان صاف تا قسمتی ابری است، اما در بعد از ظهر شاهد رشد ابر در سطح استان خواهیم بود.

وی افزود: از همین رو تا اواخر وقت روز سه شنبه در نیمه شمالی سیستان و بلوچستان به ویژه در ارتفاعات مرکزی وشمال غرب استان شرایط برای رعد و برق، بارش‌های رگباری و پراکنده و همچنین تندباد موقتی فراهم است.

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: همچنین طی این مدت در ارتفاعات جنوبی و جنوب شرق استان نیز با شدت کمتر بارش‌های پراکنده وخفیف انتظار می‌رود.

وی با اشاره به اینکه وزش باد نسبتا شدید در شمال سیستان و بلوچستان تا روز چهارشنبه ادامه دارد، خاطر نشان کرد: وزش باد طی این مدت تا اواسط وقت در شهر‌های شمالی استان موجب کاهش دید و کاهش کیفیت هوا می‌شود.

ملاشاهی با اشاره به اینکه در اواخر وقت امروز و فردا شدت وزش باد و گردوخاک در این مناطق بیشتر است، گفت: طی این مدت در نواحی مرکزی، جنوب شرق و همچنین نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان نیز در بعد از ظهر‌ها وزش باد نسبتا شدید موجب بروز پدیده گرد و خاک می‌شود.

وی با اشاره به اینکه روند کاهشی دما در نیمه شمالی سیستان و بلوچستان ادامه دارد، بیان داشت: از نظر دمایی نیز از امروز در نیمه جنوبی استان به تدریج شاهد کاهش دما خواهیم بود.

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه نواحی شرقی دریای عمان طی این مدت نسبتا مواج است، تصریح کرد: در ۲۴ ساعت گذشته زاهدان با حداقل دمای ۱۳ درجه سانتی‌گراد و راسک با حداکثر دمای ۴۱ درجه سانتی‌گراد بالای صفر به ترتیب سردترین و گرمترین شهر‌های استان بودند.

انتهای پیام/ع

بارش باران در سیستان وبلوچستان 

برچسب ها: هواشناسی ، آب وهوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار