باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می‌دهد؛

مردم حامیان اصلی کالای ایرانی هستند

حمایت از کالای ایرانی، ضرورتی برای امروز جامعه ایرانی است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ سال ۱۳۹۷ از سوی مقام معظم رهبری و در پیام نوروزی ایشان، به عنوان سال حمایت از کالای ایرانی نامگذاری گردید.

حمایت از کالای ایرانی ضرورتی برای امروز

ایشان در این پیام با بیان اینکه «شعار امسال حمایت از کالای ایرانی است» تأکید کردند که «این فقط مربوط به مسئولین نیست، آحاد ملّت همه می‎توانند در این زمینه کمک بکنند و به معنای واقعی کلمه وارد میدان بشوند. البتّه این حمایت از پنج شش جهت، ابعاد مختلفی دارد. امیدوارم ان‌شاءالله خدای متعال کمک کند، هم به مسئولین، هم به مردم که بتوانند وظایف خودشان را به بهترین وجهی انجام بدهند و امسال این شعار را که شعار حمایت از کالای ایرانی است به معنای واقعی کلمه به تحقّق برسانند.»

امروز حمایت از کالای ایرانی و تحقق شعار سال، ضرورتی برای جامعه ایرانی است. ضرورتی انکار ناپذیر که پیامد آن رشد و توسعه و رونق همه جانبه کشور عزیزمان ایران و به تبع آن شکوفایی اقتصادی و رفاهی با رفع بیکاری و افزایش درآمد و بهبود معیشت مردم خواهد بود.

اما حمایت از کالای ایرانی فقط به معنای خرید و استفاده از محصولات و تولیدات داخلی نیست، بلکه باید با بهبود کیفیت تولیدات، زمینه و بستر حضور گسترده این محصولات در عرصه رقابت و بازار‌های جهانی را فراهم کرد تا ضمن بی نیازی از واردات، با رونق صادرات و ارزآوری، به اعتلا و توسعه همه جانبه کشور کمک شود.

حمایت از کالای ایرانی یک اصل ضروری

حجت الاسلام محمدعلی نکونام نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد درخصوص نامگذاری سال جدید به عنوان «سال حمایت از کالای ایرانی» بر اهمیت عملیاتی شدن این اصل ضروری تأکید کرد و گفت: حمایت از کالای ایرانی نیازمند اقدامی عملی و جدی است.

نکونام از همه مردم و مسئولان و نهاد‌های مختلف خواست استفاده از کالای ایرانی را برای تقویت و رونق تولید و اقتصاد و رفع وابستگی کشور در دستور کار قرار دهند.

وی خاطرنشان کرد: حمایت از تولید داخلی در بخش‌های مختلف مانند کشاورزی و صنعت، مبارزه با قاچاق کالا و جلوگیری از واردات بی رویه از اقدامات زیربنایی برای تحقق اقتصاد مقاومتی است.

نکونام همچنین گفت: امسال باید سال همگرایی و وحدت مسئولان و مردم در همه زمینه‌ها به خصوص مسائل اقتصادی باشد.

 

حمایت از کالای ایرانی ضرورتی برای امروز

دستگاه‌های دولتی ملزم به خرید کالا‌ی ایرانی با اولویت تولیدات استانی

اقبال عباسی استاندار چهارمحال و بختیاری نیز بر اهمیت توجه ویژه مردم و مسئولان استان به موضوع «حمایت از کالای ایرانی» و در کنار آن محصولات تولید داخل استان تأکید کرد و گفت: فرهنگ سازی در این زمینه باید مورد توجه قرار گیرد.

وی اظهار داشت: خرید کالای ایرانی باعث پویایی و بالندگی اقتصاد کشور می‌شود.

عباسی، مدیران دستگاه‌های دولتی چهارمحال و بختیاری را ملزم به خرید کالا‌ی ایرانی با اولویت تولیدات استان کرد و افزود: نباید به هیچ بهانه‌ای از خرید محصولات تولید درون استان گذر کرد و در صورت کوتاهی در این خصوص، با مدیر مربوطه برخورد می‌شود.

وی، حمایت از کالای ایرانی را شامل همه مراحل تولید دانست و اضافه کرد: حمایت از کالای ایرانی تنها در خرید کالای داخلی خلاصه نمی‌شود بلکه شامل تمامی مراحل تولید تا مصرف، از زمان مراجعه متقاضی تولید به دستگاه‌های اجرایی و اقداماتی مانند صدور مجوز و دریافت تسهیلات تا رسیدن به بازار فروش است.

اما اگر تولید کنندگان حمایت شوند و کالای خوب و با کیفیت تولید کنند، مردم هم کالای ایرانی را به خارجی ترجیح می‌دهند.
شرکت‌ها و کارخانجات تولیدی باید در راستای جلب اعتماد مشتریان، کالا‌های با کیفیت و مرغوب تولید و زمینه رضایتمندی مصرف کنندگان را فراهم کنند.

در کشور ایران، ظرفیت‌های زیاد و جوانان و متخصصان با استعدادی وجود دارد که می‌توانند با کمک تولید کنندگان، کالا‌های جدید و با کیفیت تولید نمایند.

در استان چهارمحال و بختیاری هم مانند سایر نقاط کشور، طرح‌های مختلفی در انتظار توجه مسئولان برای احیا و بهره برداری است که در صورت حمایت می‌توان آمار اشتغالزایی و تولید را بالا برد و چرخه تولید را رونق بخشید.

سید نعیم امامی مدیرکل صنعت٬ معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه هم تولید کننده و هم مصرف کننده برای حمایت از کالای ایرانی و عملیاتی شدن شعار سال وظایفی دارند گفت: واحد‌های صنعتی باید با هدف در دست گرفتن بازار داخلی و جلب رضایت مشتری، حضور در عرصه صادرات و رقابت در بازار‌های خارجی و جهانی، برای افزایش کیفیت محصولات تولیدی خود تلاش کنند.

وی افزود: در حال حاضر ۸۰۰ واحد صنعتی با بکار گیری نزدیک به ۲۰ هزار نفر در چهارمحال و بختیاری فعال است که امسال هم ۵۰ واحد صنعتی جدید در این استان راه‌اندازی خواهد شد.

امامی اضافه کرد: این استان در زمینه تولید لوازم خانگی رتبه اول و در زمینه تولید سیمان٬ نساجی٬ موکت و آب معدنی جزو ۵ استان برتر کشور است که مقدار قابل توجهی از این محصولات به ۲۴ کشور خارجی صادر می‌شود.

وی ادامه داد: این ظرفیت‌ها در کنار متخصصان مجرب و جوان در رشته‌های مختلف گویای وجود توان و تجربه تولید محصولات با کیفیت داخلی برای بی نیازی از واردات و بلکه با نگاه به صادرات و بازاریابی خارجی در چهارمحال و بختیاری است که البته نیازمند عزم جدی‌تر همگانی می‌باشد.

حمایت از کالای ایرانی ضرورتی برای امروز

حمایت از کالای ایرانی گامی برای شکوفایی اقتصادی

علیرضا شفیع زاده مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی چهارمحال و بختیاری نیز حمایت از کالای ایرانی و تولیدات داخلی را گامی موثر برای رونق تولید و صنعت و نهایتاً شکوفایی اقتصادی بیان کرد.

وی گفت: رفع موانع واحد‌های تولیدی و توجه و تقویت به صنایع کوچک و متوسط با رویکرد صادرات، سبب افزایش کیفیت و کمیت محصولات تولیدی می‌شود که علاوه بر اشتغال زایی، خودکفایی و بی نیازی از واردات، دروازه‌های جدیدی در حوزه صادرات را باز می‌کند.

مردم حامیان اصلی کالای ایرانی

مردم حامیان اصلی کالای ایرانی هستند چرا که با خرید و حمایت از تولیدات داخلی، ضمن کمک به رونق صنعت کشور، سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و مبارزه با کالای قاچاق را محقق می‌کنند.

مصرف کالای ایرانی، تولید داخلی را افزایش می‌دهد، بیکاری را برطرف می‌کند و تورم را کاهش می‌دهد و این نتایج باعث بهبود وضع معیشت مردم، رونق اقتصاد و نهایتاً رفاه عمومی و سربلندی کشور خواهد شد.

چند نفر از مردم شهر شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری در مصاحبه‌ای با موضوع شعار سال، اظهاراتی داشتند که در ادامه به مواردی از آن اشاره می‌شود:

  وقتی کالای داخلی را مصرف کنیم به کارگر و سرمایه ایرانی کمک کرده ایم.
  تولیدکنندگان باید به سمت تولید کالای با کیفیت حرکت کنند تا بتوانند رضایت مردم را جلب کنند.
  من همیشه کالای خارجی خریداری می‌کنم، زیرا کیفیت کالا برایم مهم است و اگر کالای داخلی بتواند کیفیت خود را ارتقا دهد، کالای خارجی نمی‌خرم.
  همه ما در تحقق شعار سال مسئول هستیم و باید تولیدات داخلی را در سبد خرید خود قرار دهیم.
  تولیدکنندگان باید اجناس با کیفیت تولید کنند و مصرف کننده هم ترجیحاً کالای ایرانی خریداری کند، با این کار از خروج ارز جلوگیری می‌شود.
  با خرید کالای ایرانی به چرخه اقتصاد کشور و اشتغالزایی کمک می‌شود.

افزایش تولیدات داخلی و قدرت صادرات، از جمله عوامل اصلی رشد و پیشرفت هر کشوری است و اکنون مردم و مسئولان، سرمایه گذاران و تولیدکنندگان باید برای ایجاد زمینه‌های عملیاتی شدن شعار سال با بهره گیری از رهنمود‌های مقام معظم رهبری، برنامه ریزی، همت و تلاش کنند.

گزارش از: افسانه احمدی

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار