یک قانونگذار فرانسوی مدعی شد مذاکرات خارج از ژنو که در چند ماه گذشته با موضوع برقراری صلح در سوریه برگزار شده، نتایج مثبتی نداشته است.

ادعای قانونگذار فرانسوی: مذاکرات صلح سوریه در چند ماه اخیر بی نتیجه بوده استبه گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «مریله کالپوت»، قانونگذار فرانسوی و از اعضای حزب « لا رپوبلیک آن مارش» (ائتلاف برای بازسازی سیاست) به ریاست امانوئل مکرون، مدعی شد مذاکرات خارج از ژنو که طی چند ماه گذشته با موضوع برقراری صلح در سوریه برگزار شده، نتایج مثبتی نداشته است.

کالپوت در مصاحبه با اسپوتنیک مدعی شد: این مذاکرات در ماه های اخیر موفق نبوده است زیرا گاهی اوقات نمی توان شرکت کنندگان را دور هم جمع کرد.

این قانون گذار ضمن ابراز نگرانی در خصوص تشدید جنگ در سوریه گف: این جنگی وحشتناک است که در حال حاضر، منجر به مرگ بسیاری از مردم این کشور شده است. بسیاری از کشورها از جمله همسایگان سوریه در مذاکرات صلح سوریه شرکت می کنند. اما آنچه اهمیت دارد دست یابی به یک راه حل صلح آمیز برای حل این بحران است.

از زمان آغاز جنگ در سوریه در سال 2011، جامعه بین المللی گام هایی برای حل بحران در این کشور برداشته که نمونه آن برگزاری مذاکرات متعدد در ژنو، آستانه و سوچی بوده است .

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار