دور برگشت مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا امشب «سه شنبه» با برگزاری ۲ دیدار همزمان آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛ دور برگشت مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا امشب با برگزاری 2 دیدار همزمان آغاز می شود که تیم منچسترسیتی میزبان لیورپول خواهد بود و رم از بارسلونا پذیرایی می کند.

منچسترسیتی - لیورپول (0-3)/به وقت انتقام

سیتیزن ها که در دیدار رفت در ورزشگاه آنفیلد با سه گل مغلوب لک لک ها شده بودند امشب برای جبران این نتیجه در ورزشگاه اتحاد میزبان این تیم خواهند بود. در دیدار رفت که هفته گذشته برگزار شد شاگردان پپ اسیر توفان 30 دقیقه ای محمد صلاح و هم تیمی هایش شدند و با نمایشی ضعیف و دور از انتظار حتی نتوانستند شوتی به سمت دروازه شاگردان کلوپ روانه کنند. پس از این شکست سیتیزن ها امیدوار بودند تا با پیروزی در دربی منچستر این هفته در لیگ جزیره قهرمانی خود را خیلی زود قطعی کنند و در نیمه نخست نیز به هدف خود رسیدند اما در نیمه دوم این بار اسیر توفان 10 دقیقه ای پوگبا و یارانش شدند و با شکست سه بر 2 مقابل یونایتد ، قهرمانیشان به تعویق افتاد.

لیورپولی ها با وجود خط دفاع ضعیفی که دارند هنوز خیالشان بابت صعود به مرحله بعد راحت نشده و امیدوارند امشب بتوانند در منچستر نتیجه ای خوب کسب کنند.آنها نیز مانند منچسترسیتی در رقابتهای این هفته لیگ جزیره یک دربی را مقابل رقیب همشهری خود اورتون تجربه کردند که این مسابقه به تساوی بدون گل انجامید.

لیورپول در مسابقات این فصل لیگ جزیره نیز در ورزشگاه آنفیلد با نتیجه چهار بر سه سیتی را برده بود اما در ورزشگاه اتحاد با پنج گل مغلوب این تیم شد که همین موضوع نشان دهنده تفاوت قدرت این تیم در آنفیلد و خارج از خانه است. اتفاقی که باعث می شود هواداران سرخپوشان با وجود نتیجه فوق العاده در دیدار رفت هنوز صعود تیمشان را باور نکرده باشند.

سه دیدار اخیر این 2 تیم در مجموع 15 گل داشته که نشان از جذابیت رقابت آنها و خط حمله قدرتمندشان است.

این مسابقه یازدهمین رویارویی 2 تیم انگلیسی در رقابتهای لیگ قهرمانان اروپا محسوب می شود که در هفت دیدار از 11 مسابقه ، یک طرف میدان تیم لیورپول بوده است.

این دیدار همچنین صد و هشتادمین مصاف 2 تیم است اما دیدار رفت این 2 تیم نخستین دیدارشان در رقابتهای اروپایی بود.

یورگن کلوپ تاکنون 6 بار مقابل گواردیولا پیروز شده است( بیش از هر سرمربی دیگری) که سه مسابقه از شش بار زمان سرمربی گری اش در لیورپول بود.

این 2 تیم جوانترین تیم های باقی مانده در این رقابتها هستند. لیوپول با میانگین 25 سال و 311 روز و منچسترسیتی با میانگین 26 سال و 134 روز جوانترین ترکیب اصلی را در بین هشت تیم حاضر در یک چهارم نهایی را دارند.

  • لیورپول در 6 دیدار از 7 بازی اخیرش در لیگ قهرمانان اروپا، حداقل 3 گل به ثمر رسانده است.
  • دروازه لیورپول در 6 دیدار از 7 بازی اخیرش در لیگ قهرمانان اروپا، باز نشده است.
  • لیورپول در 13 بازی اخیرش در لیگ قهرمانان اروپا، شکست نخورده است.
  • میانگین تعداد گل های رد و بدل شده در 6 دیدار از 7 بازی اخیر منچستر سیتی در لیگ قهرمانان اروپا، بیشتر از 2.5 بوده است.

ترکیب احتمالی منچسترسیتی:

ادرسون، کمپانی، دلف، اوتامندی، واکر، سیلوا، فرناندینیو، دی بروینه، سانه، استرلینگ و آگوئرو

ترکیب احتمالی لیورپول:

کریوس، لوورن، فن دایک، آرنولد، روبرتسون، واینالدوم، چمبرلین، میلنر، صلاح، مانه و فیرمینیو

لشگر ترسناک بارسلونا آماده فتح رم/کامبک سیتی یا صعود لیورپول

رم - بارسلونا (یک-4)/گلادیاتورها ایستاده می میرند

گلادیاتورهای شهر رم در دیدار رفت مقابل بارسلونا در ورزشگاه نیوکمپ با وجود ارائه علکرد قابل قبول ، مقهور تجربه و فرصت طلبی بازیکنان بارسا شدند و شکست سنگین چهار بر یک را تجربه کردند تا عملا شانس زیادی برای خود برای عبور از این مرحله قائل نباشند.شاگردان دی فرنچسکو در دیدار این هفته سری آ نیز مقابل فیورنتینا شکست خوردند و روزهای خوبی را سپری نمی کنند.

در طرف مقابل شاگردان والورده این هفته لگانس را نیز سه بر یک بردند و با توجه به توقف اتلتیکو در دربی مادرید اختلاف این تیم با رتبه دوم به 11 امتیاز رسید و تقریبا قهرمانی خود را مسجل کرده اند. حال، شاگردان والورده می خواهند در لیگ قهرمانان پیشروی کنند و ابتدا برای صعود به نیمه نهایی باید از رم عبور کنند.

  • این ششمین مصاف بارسا و رم در رقابتهای اروپایی محسوب می شود.
  • هر چهار رقابت قبلی در لیگ قهرمانان اروپا برگزار شد و سهم بارسا 2 پیروزی ، 2 تساوی و یک شکست بوده است.
  • بارسلونا در 2 دیدار اخیر خود مقابل رم در مجموع 10 گل به این تیم زده است و فقط 2 گل دریافت کرده است.
  • جالوروسی تنها سه بار در طول تاریخ خود به مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا رسیده است و تنها یک بار موفق به صعود از این مرحله و رسیدن به مرحله نیمه نهایی شده است.
  • از فصل 2013- 2014 ، 29 بار تیم های ایتالیایی و اسپانیایی در لیگ قهرمانان اروپا به مصاف هم رفتند که ایتالیایی ها فقط چهار مسابقه را پیروز شدند.( 9 مساوی و 16 شکست )
  • آبی اناری ها در رقابتهای لیگ قهرمانان این فصل بیشترین کلین شیت را ثبت کرده است( 6 کلین شیت) و کمترین گل را نیز دریافت کرده است( 3 گل).
  • بارسلونا در 10 بازی اخیرش در لیگ قهرمانان اروپا شکست نخورده است.
  • بارسا تاکنون در رم موفق به شکست آ اس رم نشده است. (1 باخت 3-0 و یک تساوی 1-1)
  • رم در این فصل از بازی های اروپایی هنوز در خانه شکستی نداشته و گلی هم دریافت نکرده است.

ترکیب احتمالی رم:

آلیسون، فازیو، مانولاس، کولاروف ، فلورنزی، دروسی، استروتمن، پلگرینی، اوندر ، پروتی و ژکو

ترکیب احتمالی بارسلونا:

ترشتگن، پیکه، اومتیتی، صمدو، آلبا، راکیتیچ ، پائولینیو، روبرتو، اینیستا، مسی و سوارز

لشگر ترسناک بارسلونا آماده فتح رم/کامبک سیتی یا صعود لیورپول

انتهای پیام/

پیش بازی دور برگشت یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.