فرماندار تایباد گفت: یک میلیون و ۷۴ هزار و ۲۹۶ مسافر ایرانی و افغانستانی پارسال از طریق مرز دوغارون تایبادرفت و آمد کردند که افزایش ۲۸ درصدی نسبت به سال ۹۵ داشته است.

افزایش ۲۸ درصدی تردد از مرز دوغارون تایبادبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ،حسین شرافتی راد افزود: میزان تردد مسافران در سال ۹۵ را ۸۳۸ هزار و ۳۹۹ مسافر بوده است که پارسال ۷۱ هزار و ۵۶ مسافر ایرانی از افغانستان از مسیر مرز دوغارون وارد کشور شده و ۷۱ هزار مسافر ایرانی نیز از این معبر وارد افغانستان شدند.

وی تصریح کرد: در این مدت ۵۰۷ هزار و ۷۰۳ مسافر خارجی از افغانستان از طریق مرز دوغارون وارد خاک ایران شده و ۴۲۴ هزار و ۵۹۳ مسافر خارجی نیز از طریق مرز دوغارون وارد کشور افغانستان شدند.

فرماندار تایباد گفت :پایانه مرزی دوغارون در جایگاه پنجم ترانزیت خروجی و رتبه دوم صادرات بین پایانه های مرزی کشور قرار دارد.

شرافتی افزود: پایانه مرزی دوغارون به عنوان تنها معبر رسمی کشور در نقطه صفر مرزی ایران و افغانستان در دالان شرق به غرب و مسیر باستانی جاده ابریشم واقع است که بطور میانگین روزانه پنج هزار نفر از این معبر مرزی رفت و آمد می کنند.

انتهای پیام// ف.غ

تردد بیش از یک میلیون و ۷۴ هزار مسافر از مرز دوغارون تایباد

برچسب ها: صادرات ، گمرک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار