آیت الله علوی گرگانی گفت: فضای مجازی ابزاری است که اگر به درستی از آن استفاده شود شاهد ارتقای کیفیت زندگی بشر خواهیم بود.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛ آیت‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی یکی از مراجع تقلید شیعیان پیش از ظهر امروز در دیدار با پرسنل مخابرات استان قم که در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد، با اشاره به سختی‌ها و مشکلات موجود در هر کار گفت: نمی‌توان انتظار داشت که در جامعه همه به‌صورت یکسان عمل کنند و باید بسیار مراقب انجام کارها بود تا مشکل خاصی در زمینه کاری به وجود نیاید.

وی ادامه داد: در اهداف مقدس نباید به حرف کسی گوش داد و باید رعایت امانت‌داری  صورت بگیرد.

مرجع تقلید شیعیان بیان کرد: گاهی پیش می‌آید یک کلمه موضوع کل جمله را تغییر می‌دهد و باید در بیان نقل‌قول‌ها و مطالب  امانت‌دار بود، و سعی و تلاش شود هیچ‌گونه خیانتی در نقل بیان نشود.

 استاد برجسته سطوح عالی حوزه علمیه قم با تأکید بر مواظبت بر امور دنیایی ادامه داد: باید خود را برای آخرت آماده کرد تا در آخرت پاسخگوی اعمال خود باشیم، هرکسی که مسئولیتی را قبول می‌کند باید اعتقاد به‌روز معاد و رستاخیز داشته باشد تا عمل را در چارچوب امانت‌داری حفظ کند.

آیت‌الله علوی گرگانی با اشاره به آیه‌ای از سوره مؤمنون گفت: بر اساس این آیه، کسانی که در نقل‌ها و بیاناتشان سعی می‌کنند امانت‌دار بوده و مطلب کم‌وزیاد نقل نکنند، در پیشگاه خداوند متعال از اجر و پاداش عظیمی برخوردار خواهند بود و این کار خدمت بزرگی است.

وی بیان کرد: فضای مجازی نعمتی است اما برخی از آن سوءاستفاده می‌کنند و مطالبی که مناسب نیست را نشر می‌دهند ، ابزار باید باشد و هیچ‌کدام به‌تنهایی بد نیستند اما کاربرد آن مهم است که باید موردتوجه قرار گیرد.

 

انتهای پیام/ ح

برخی افراد سودجو از ظرفیت‌های فضای مجازی سوءاستفاده می‌کنند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار