رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ساری از صدور سند مالکیت موقوفه ۴۴۰ هکتاری در ساری خبرداد.

حجت‌الاسلام علی سلطانی کاظمی رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ساری در گفتگو با به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،  گفت: سند مالکیت موقوفه محمد هادی و موقوفه حسینقلی واقع در قریه آبندانسر بمساحت ۴۴۰ هکتار اخذ شد.

وی ارزش تقریبی رقبات وقفی شامل این سند را حدودا ۲۲۰ میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: سهم موقوفه محمد هادی بمیزان ۱۶ سهم مشاع از ششدانگ عرصه و موقوفه حسینقلی بمیزان ۹ سهم مشاع از ششدانگ عرصه قریه آبندارسر ساری می‌باشد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ساری گفت: با توجه به آمار ثبت شده در سامانه جامع ۲۰۰۰ رقبه در این سامانه ثبت بوده و قریب به ۵ هزار متصرف نیز به اداره اوقاف جهت عقد قرارداد اجاره و تمکین مقررات اوقافی مراجعه ننموده اند.

حجت الاسلام سلطانی بر ضرورت رفع موانع و تسهیل در صدور سند برای موقوفات استان تاکید کرد و افزود: در جایی که اصل وقف ثابت شود اوقاف برای احیای موقوفه و احقاق حق و حقوق آن کوتاه نخواهد آمد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ساری پیگیری حقوق موقوفات را از وظایف شرعی تمامی افراد جامعه دانست و گفت:: اوقاف در احیای موقوفات نیازمند حمایت جدی دستگاه‌ها و نهاد‌های قضایی استان است.
انتهای پیام/آ

صدور سند مالکیت موقوفه در ساری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.