رئیس سابق فدراسیون وزنه برداری مشکلات این روز‌های ورزشکاران این رشته را در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حسین رضا زاده دارنده 8 مدال طلا در وزنه برداری آنقدر شناخته شده است که با وجود دوری از ورزش هنوز حرفش شنیدنی باشد، شورای شهر کمی او را از ورزش دور کرد اما ریاست فدراسیون وزنه برداری از سال 88 تا 93 دوران جدیدی را در کارنامه ورزشی او رقم زد و پس از جدایی از فدراسیون و واگذاری صندلی به رقیب قدرتمندش علی مرادی در  حال حاضر عضو هیئت رئیسه وزنه برداری آسیاست تا دوباره مدیریت در ورزش را تجربه کند.

جوان اول سال های نه چندان دور ورزش با همان جثه درشت در کلامش ظرافت های خاصی دارد هر چند که ناکامی های زیادی را در دوران مدیریت در وزنه برداری تجریه کرد اما سرمایه های امروز وزنه برداری کشور  را دستاورد خودش می داند.

حسین رضا زاده در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جواندرمورد اینکه شنیده می شود دوباره قصد بازگشت به وزنه برداری را دارد،اظهار داشت:با وجودی که انتخابات فدراسیون وزنه برداری قرار است اردیبشهت سال آینده برگزار شود اما با این وجود اگر شرایط لازم مهیا باشد، دوباره کاندیدای ریاست فدراسیون وزنه برداری می‌شوم. من کارمند وزارت ورزش هستم و همه زندگی‌ام متعلق به وزنه برداری است.

علی مرادی چون خودش کاندیدای هیئت رئیسه آسیا می شود پس من شانسی ندارم

رضا زاده در مورد اینکه آیا قصدی برای حضور دوباره در هیئت رئیسه کنفدراسیون وزنه برداری آسیا دارد یا خیر،بیان کرد: انتخابات آینده کنفدراسیون طبق برنامه قرار شده پس از اتمام بازی‌های آسیایی جاکارتا برگزار شود. با توجه به ارتباطات خوبی که با اعضای فدراسیون جهانی وزنه برداری و آسیا دارم اگر فدراسیون ایران مرا برای انتخابات معرفی کند، صددرصد برای حفظ کرسی کاندیدا می‌شوم.هرچند علی مرادی خودش کاندیدا می‌شود و به همین علت هیچ شانسی را برای خودم در انتخابات قائل نیستم.   


حسین رضازاده: علی مرادی باید جوابگوی انفرادی تمرین کردن کیانوش باشد/این نسل وزنه برداری تربیت شده ریاست من هستند

او درباره جلسه هیئت‌رئیسه کنفدراسیون که در ازبکستان برگزار می شود،گفت : به دعوت کنفدراسیون 30فروردین برای شرکت در جلسه هیئت‌رئیسه به ازبکستان می‌روم تا درباره میزبانان سال آینده رقابت‌های وزنه برداری آسیا تصمیم بگیریم.

قهرمانی وزنه برداری در غیاب 9 کشور صاحب نام بود

قهرمان المپیک آتن درباره شرایط این روزهای وزنه برداری هم توضیح داد:به نظرم چند نفر از وزنه بردارانی که در اردوی تیم ملی حضور دارند از شانس بالایی برای کسب مدال برخوردارند.امسال هم بازی های آسیایی و هم رقابت های جهانی را در پیش داریم و بدون شک شرایط سختی در این چند ماه های اخیر پیش روی وزنه برداری کشورمان خواهد بود.به طور قطع و یقین تمام کشورهای آسیایی با هزینه های هنگفت به دنبال این هستند تا در بازی های آسیایی جاکارتا نتایج خوبی را بدست آورند. با توجه به اینکه در هنگام برگزاری رقابت های جهانی آناهایم، 9 کشور صاحب سبک حضور نداشتند همین موضوع باعث شد تا تیم ما به راحتی برای نخستین بار قهرمان جهان شود.اما بدون شک با اتمام محرومیت این کشورها و حضورشان در مسابقات جهانی عشق آباد رقابت سنگین تری را نسبت به سال گذشته شاهد خواهیم بود.وزنه برداری یک رشته رکوردی محسوب می شود و قهرمان آن از طریق رکورد زدن مشخص می شود و باید اعضای تیم ملی نه تنها خوب تمرینات شان را پیگیری کنند بلکه حتی باید مواظب هم باشند تا مبادا دچار آسیب دیدگی نشوند.از طرفی باید امکانات لازم هم در اختیارشان گذاشته شود تا دوباره بتوانند برای کشورمان افتخار آفرینی کنند.

حسین رضازاده: علی مرادی باید جوابگوی انفرادی تمرین کردن کیانوش باشد/این نسل وزنه برداری تربیت شده ریاست من هستند

علی مرادی کاری برای وزنه برداری انجام نداده و ملی پوشان در دوران من تربیت شدند

دارنده طلا جهان در سال 2002 درمورد پشتوانه‌سازی نکردن مسئولان فدراسیون وزنه‌برداری هم عنوان کرد: علی مرادی از زمانی که به فدراسیون آمده‌است تاکنون کار مثبتی برای پشتوانه‌سازی تیم ملی برنداشتند و همه وزنه‌برداران ملی‌پوش در دوره ریاست من تربیت شده‌اند. وزنه‌بردارانی مثل بهداد سلیمی، سهراب مرادی،کیانوش رستمی به زودی دوران قهرمانی‌شان تمام می‌شود. در تمام رشته ها درست است ورزش حرفه ای انجام می شود اما در عین حال دوره ای هم فرا می رسد که به علت بالاتر رفتن سن دیگر بدن جوابگو نخواهد بود و همین موارد باعث می شود تا آنان با آسیب دیدگی شدید مواجه شوند.در حال حاضر جایگزینان خوبی در تیم ملی وجود ندارد که بتوانند پس از خداحافظی وزنه بردارانی چون بهداد سلیمی،سهراب مرادی،کیانوش رستمی و سعید علی حسینی جای خالی آنها را در ترکیب تیم ملی پر کنند. برای تربیت یک وزنه‌بردار سه تا چهار سال زمان نیاز هست تا بتواند با تجربه اندوزی در مسابقات برای کشورمان مدال بگیرد اما متاسفانه مسئولان فدراسیون به جای انجام چنین کار مهمی تنها به گرفتن مدال در رقابت ها اکتفا کرده اند و با در پیش گرفتن چنین برنامه ای مطمئنا عواقب بدی در آینده در انتظار وزنه برداری خواهد بود.

علی مرادی در مورد تمرین انفرادی کیانوش باید پاسخگو باشد

حسین رضازاده غیبت کیانوش رستمی در اردوی تیم ملی را موضوع تازه‌ای نمی‌داند: بهتر است علی مرادی رئیس فدراسیون در این باره پاسخگو باشد.غیبت رستمی، موضوع جدیدی نیست. او سال‌هاست تنها تمرین می‌کند.طبق صحبت هایی که در گذشته با کیانوش رستمی داشتم او به من اعلام کرد که تمرینات اختصاصی را به تمرینات گروهی ترجیح می دهد.البته با همین برنامه ای که رستمی در پیش گرفت توانست در المپیک ریو صاحب گردن آویز طلا شود.البته اعتقادم بر این است بهتر بود همان زمانی که علی مرادی به عنوان ریاست فدراسیون انتخاب شد با رستمی به گفتگو می نشست و او را متقاعد می کرد تا به جای تمرینات اختصاصی همراه با سایر ملی پوشان تمرین کند.در زمان من رستمی هم مثل بقیه اردونشینان بدون هیچ مشکلی تمرین می‌کرد.


حسین رضازاده: علی مرادی باید جوابگوی انفرادی تمرین کردن کیانوش باشد/این نسل وزنه برداری تربیت شده ریاست من هستند

94 کیلو از اوزان المپیکی وزنه برداری حذف می شود

قهرمان اسبق آسیا درباره تغیرات اوزان وزنه برداری هم گفت:بعید می دانم که مسئولان بخواهند سنگین وزن را از رقابت های وزنه برداری المپیک حذف کنند و به جای آن احتمال دارد دسته 94 کیلوگرم را کنار بگذارند.به طور مثال در المپیک لندن ما شاهد این بودیم که چهار نفر اول با معضل دوپینگ مواجه بودند و به همین علت مسئولان در نظر دارند تا این دسته را از وزنه برداری حذف کنند.

حسین رضازاده: علی مرادی باید جوابگوی انفرادی تمرین کردن کیانوش باشد/این نسل وزنه برداری تربیت شده ریاست من هستند

رضازاده در پاسخ به این سوال که وزنه برداری ما چند مدال در بازی های آسیایی جاکارتا کسب می کند،پاسخ داد:تیم ایران تعدادی از وزنه‌برداران مطرحی در سطح جهان را دارد که باید با آن‌ها در جاکارتا نتایج خوبی بگیرد. سطح رقابت‌های وزنه برداری بازی‌های آسیایی نسبت به قهرمانی آسیا بالاتر است و با وجودی که ملی پوشان به صورت خستگی ناپذیر در حال تلاش هستند اما در عین حال نمی شود از الان پیش بینی کرد که چند مدال را در آنجا بدست خواهیم آورد.انتظار می رود قهرمانان جهان و المپیک بتوانند با توجه به سطح بالایی که دارند با مدال های خوشرنگ به کشور باز گردند.

میخواستم برخواه را سر مربی تیم ملی کنم اما قبول نکرد

قهرمان المپیک سیدنی درمورد انتصاب برخواه به عنوان سرمربی تیم ملی بزرگسالان بیان کرد:با توجه به شناخت کاملی که از او دارم مطئمن هستم که او می تواند همانند تیم پایه در تیم ملی بزرگسالان هم نتایج خوبی را کسب کند. در زمانی که من ریاست فدراسیون را بر عهده داشتم خیلی تلاش کردم تا او را مجاب کنم که به عنوان سرمربی در تیم ملی فعالیت کند که بنا به دلایلی پیشنهادم را قبول نکرد. شرایط سرمربیگری در تیم ملی وزنه برداری بزرگسالان با رده های سنی به کلی متفاوت است اما مطمئنم که او می تواند به خوبی از پس این مسئولیت مهم بر آید و به او اطمینان کامل داریم.

حسین رضازاده: علی مرادی باید جوابگوی انفرادی تمرین کردن کیانوش باشد/این نسل وزنه برداری تربیت شده ریاست من هستند

بانوان ما در وزنه برداری موفق می شوند

دارنده طلا بازی های آسیایی 2006 دوحه با اشاره به تشکیل تیم ملی وزنه برداری دختران نوجوان هم گفت:بیشتر کشورهای عضو فدراسیون جهانی وزنه برداری دارای تیم ملی بانوان هستند و تنها ما بودیم که از داشتن چنین تیمی محروم بودیم.مسئولان باید زیر ساخت های مناسبی را برای بانوان فراهم کنند تا آنها بتوانند بدون هیچ دغدغه و مشکلی به فکر بالابردن پرچم کشورمان در رقابت های برون مرزی باشند.در بیشتر اوقات در بازی های معتبر جهانی و المپیک این بانوان هستند که برای کشورهای شان مدال می گیرند و به همین علت باید ما هم تدابیری را بیاندیشیم تا بانوان ما هم به هیچ عناوینی دست یابند.اگر از لحاظ زیر بنایی شرایط مهیا باشد شک ندارم که بانوان ما هم می توانند در سالیان آینده پرچم کشورمان را در میادین بین المللی به اهتزاز در بیاورند.

لیاقت سهراب مرادی طلا بود اما بیماری مانع شد

رئیس اسبق فدراسیون وزنه برداری درمورد ارزیابی اش از وضعیت سهراب مرادی هم بیان کرد:لیاقت سهراب مرادی این بود که همانند ریو در المپیک لندن هم صاحب گردن آویز طلا شود اما متاسفانه پیش از شروع مسابقات به دلیل بیماری نتوانست این کار را عملی کند. او یک وزنه برداری است که از لحاظ فنی دارای قابلیت های فراوانی است و با حفظ همین آمادگی می تواند هم المپیک 2020 توکیو و هم در رقابت های مختلف برای کشورمان مدال آوری کند.

حسین رضازاده: علی مرادی باید جوابگوی انفرادی تمرین کردن کیانوش باشد/این نسل وزنه برداری تربیت شده ریاست من هستند

پس گرفتن عنوان قهرمانی سنگین وزن از تالاخادزه دشوار اما غیر ممکن نیست

رضازاده درباره اینکه آیا بهداد سلیمی و علی حسینی می توانند عنوان قهرمانی سنگین وزن جهان را از لاشا تالاخادزه پس بگیرند یا خیر،گفت:هر چند پس گرفتن عنوان قهرمانی از لاشا تالاخادزه یک کار بسیار دشوار به حساب می آید اما با این وجود آنها می توانند رقابت نزدیکی را با لاشا تالاخادزه داشته باشند .البته نباید فراموش کرد که این وزنه بردار گرجستانی از لحاظ سنی مقداری جوان تر از سلیمی و علی حسینی است و همین باعث شده تا راحت تر وزنه هایش را بزند.زدن وزنه 220 کیلوگرم در مسابقات به همین راحتی ها نیست و بالابردن این وزنه سختی های خاص خودش را دارد اما تالاخادزه به راحتی توانست از پس این وزنه برآید.

حسین رضازاده: علی مرادی باید جوابگوی انفرادی تمرین کردن کیانوش باشد/این نسل وزنه برداری تربیت شده ریاست من هستند

علی حسینی بعد از 8 سال با موفقیت برگشت

او در پایان  درمورد مدال نقره علی حسینی در رقابت های جهانی که پس از هشت سال محرومیت کسب شد،تصریح کرد:در گذشته چنانچه یک وزنه بردار 2 بار دوپینگ می کرد مادام العمر از حضور در رقابت های وزنه برداری محروم می شد اما مسئولان وادا تصمیم گرفتند تا نه تنها این مسئله را کنار بگذارند بلکه حتی یک شانس دوباره هم به وزنه برداران بدهند تا دوباره به پولاد سرد بازگردند و همین باعث شد تا علی حسینی هم از چنین شرایطی بهره مند شود پس از هشت سال محرومیت به عرصه مسابقات بازگردد.از نظر من او یک وزنه بردار با استعداد به حساب می آید و خدا را شکر در رقابت های جهانی آناهایم به همراه بهداد سلیمی توانستند برای کشورمان افتخار آفرینی کنند.

حسین رضازاده: علی مرادی باید جوابگوی انفرادی تمرین کردن کیانوش باشد/این نسل وزنه برداری تربیت شده ریاست من هستند

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۷ ۲۲ فروردين ۱۳۹۷
چی میگی میگی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۴ ۲۲ فروردين ۱۳۹۷
عشق فقط علی دایی.یاشاسین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۶ ۲۱ فروردين ۱۳۹۷
اتفاقا هیچ کاری نکردی..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۲ ۲۱ فروردين ۱۳۹۷
انقد منم منم نکن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۶ ۲۲ فروردين ۱۳۹۷
دمت گرم من هم با شما موافقم
آخرین اخبار