۷۰۰ ساروی پارسال با تلاش آتش نشانان از مرگ حتمی نجات یافتند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، کلانتری رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ساری از امداد رسانی به ۲ هزار و ۹۸۲ حادثه دیده خبر داد و گفت: آتش نشانان این شهرستان پارسال در عملیات امدادی، ۷۰۰ نفر از شهروندان و هموطنان را از حوادث نجات دادند.

وی با بیان اینکه عملیات آتش نشانی شامل دو بخش اطفای حریق و امداد و نجات است افزود: از کل عملیات پارسال، هزار و ۶۱۵ مورد اطفای حریق و هزار و ۳۶۷ مورد دیگر امداد و نجات است.

کلانتری گفت: این سازمان به ۶۷۶ حادثه به خارج از محدوده شهری و ۲۳۰۶ حادثه به محدوده شهری امدادرسانی داشته است.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ساری با اشاره به اعزام ۳ هزار و ۳۸۲ خودروی آتش نشانی به همراه ۹ هزار و ۶۱۸ مامور آتش نشان به محل حادثه در این مدت افزود: در این مدت، ۷۰۰ نفر از شهروندان و هموطنانمان از حوادث نجات یافتند.

وی گفت: بر اثر حوادث سال گذشته ۳۵۰ نفر مصدوم و ۲۴ نفر جان باختند.

وی بیشترین عملیات امدادرسانی آتش نشانان را مربوط به آتش سوزی در معابر و گذرگاه ها، فضای سبز و کشاورزی و منازل مسکونی و حوادث آسانسور و تصادف و واژگونی خودرو عنوان کرد و گفت: بیشترین علت آتش سوزی‌های سال گذشته در ساری به ترتیب ناشی از عدم رعایت موارد ایمنی در استفاده از کبریت و ته سیگار، سوختن مواد جامد سوز با عاملیت انسانی و الکتریسیته بوده است.

کلانتری امداد رسانی به حوادث تصادفات جاده‌ای، حمله و مزاحمت حیوانات وحشی، حوادث آسانسور، سقوط درخت، محبوس شدن در اماکن و بسته شدن درب، گیر کردن حلقه انگشتری، آبگرفتگی و نشت آب، گیر کردن خودرو، سقوط اشیا، سقوط از ارتفاع، نشت گاز، سقوط در چاه، گیر کردن اعضای بدن، حوادث غرق شدگی، ریزش سقف و آوار و حوادث خودکشی را از جمله حوادثی برشمرد که پارسال آتش نشانان و نجات گران آتش نشانی ساری امداد رسانی کردند.

انتهای پیام/آ

نجات از مرگ حتمی با همت آتش نشانان ساری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.