مشاور رئیس سازمان انرژی گفت: فعالیت‌های توسعه‌ای باعث شد تا راکتور تهران علاوه بر خدمات پژوهشی، در زیرساخت‌های صنعت هسته‌ای هم سرویس ارائه دهد.

راکتور تهران علاوه بر خدمات پژوهشی، در زیرساخت‌های صنعت هسته‌ای هم می‌تواند سرویس ارائه دهدبه گزارش خبرنگار حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حسین خلفی مشاور و دستیار ویژه رئیس سازمان انرژی اتمی در مراسم بهره برداری از دستاوردهای جدید هسته‌ای که صبح امروز در سالن اجلاس سران برگزار شد، اظهار کرد: پس از فعالیت‌های مستمر برای تأمین سوخت راکتور تحقیقاتی تهران و تأمین تجهیزات، ساخت ابزار دقیق و سیستم کنترلی آن، در سال‌های گذشته شاهد یک فعالیت توسعه‌ای در راکتور تهران بودیم.

مشاور و دستیار ویژه رئیس سازمان انرژی اتمی ادامه داد: این فعالیت‌ها به نحوی بود که باعث شد تا راکتور تهران علاوه بر تولید رادیو داروها و خدمات پژوهشی، از این به بعد به زیرساخت‌های صنعت هسته‌ای از جمله تولید سوخت کمک کند.

وی تصریح کرد: تست لوپی که امروز افتتاح شد می‌تواند برای سوخت راکتورهای تحقیقاتی که تا فشار 10 بار در مدار دارند و دارای لوپ های بسته هستند مورد استفاده قرار گیرد.

خلفی افزود: همچنین یک تست لوپ 2 بار هم طراحی شده که مخصوص تست سوخت راکتور تحقیقاتی تهران است.

مشاور رئیس سازمان انرژی اتمی در پایان خاطرنشان کرد: این تست‌ لوپ می‌تواند نقش موثری در بازطراحی‌ راکتور اراک و تأمین سوخت آن داشته باشد و در صورت تأمین داخلی ما می‌توانیم با آن سرویس‌های لازم را ارائه کنیم.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار