مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان بوشهر گفت: ۳۳ هزار و ۵۳۴ خانوار در استان زیر چتر حمایتی کمیته امداد هستند که ۲۱ هزار سرپرست خانوار آن را سالمند بالای ۶۰ سال تشکیل می‌دهند.

۳۳ هزار و ۵۳۴ خانوار در استان زیر چتر حمایتی کمیته امداد هستندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،  احمد لطفی، ظهر امروز در نشست بررسی وضعیت ارائه خدمات به مددجویان تحت پوشش این نهاد با تاکید بر افزایش شاخص‌های امید اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های امداد ارائه خدمات به سالمندان است که نیاز است با ارائه خدمات با کیفیت، شاخص امید به زندگی را در میان آن‌ها افزایش داد.

وی با اشاره به اینکه ۳۳ هزار و ۵۳۴ خانوار استان بوشهر زیر چتر حمایتی کمیته امداد قرار دارند، گفت: از این تعداد ۲۱ هزار سرپرست خانوار آن سالمندان بالای ۶۰ سال هستند که در طول سال خدمات متنوعی از جمله پرداخت مستمری، هزینه درمانی و پزشکی، تأمین مسکن، اشتغال و تأمین جهیزیه ازدواج فرزندان سالمند دریافت می‌کنند.

لطفی رفع نیازمندی‌های روحی، روانی و عاطفی سالمندان را بسیار مهم عنوان کرد و افزود: برای افزایش امید به زندگی و ایجاد شرایط مناسب برای حضور فعال در اجتماع، باید به مشکلات زیست محیطی و دیگر نیاز‌های سالمندان توجه ویژه‌ای شود.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان بوشهر از طرح شهید رجایی به عنوان یکی از طرح‌های بسیار خوب در حمایت از سالمندان یاد کرد و خاطر نشان کرد: پرداخت کمک هزینه سالمندانی که فاقد همسر بوده و متقاضی سالمندان هستند از دیگر طرح‌هایی است که در حمایت از این افراد اجرا می‌شود.

وی یکی دیگر از خدمات کمیته امداد به سالمندان را "مددکاری سالمندان" عنوان کرد و گفت: مددکاری سالمندان با هدف نگاه تخصصی به نیاز‌های سالمندان انجام می‌شود و با رفع مشکلات و مسائل آنها، انتظارات آن‌ها را در محل اسکان برآورده می‌کند.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان بوشهر حمایت از خانوار‌های دارای سرپرست زندانی را یکی دیگر از برنامه‌های مهم این نهاد بیان و تصریح کرد: زندانی شدن سرپرست خانواده زمینه ساز بروز آسیب‌های اجتماعی فراوان برای اعضای خانواده زندانی است که کمیته امداد با حمایت از این خانوار‌ها در حفظ و تحکیم بنیان خانواده کمک می‌کند.

لطفی با بیان اینکه در استان بوشهر ۳۸۵ خانوار زندانی تحت حمایت کمیته امداد هستند افزود: این خانوار‌ها خدمات متنوعی ازجمله پرداخت وام اشتغال، خودکفایی و قرض الحسنه، پرداخت کمک معیشت و تأمین لوازم ضروری زندگی، کمک به ازدواج فرزندان، پرداخت شهریه دانشجویی و کمک هزینه تحصیلی دانش آموزان و خدمات فرهنگی دریافت می‌کنند.

انتهای پیام/م

۲۱ هزار سرپرست خانوارمددجویان استان سالمندان تشکیل می‌دهند

برچسب ها: کمیته امداد ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.