مدیرکل بنیاد مسکن استان گلستان گفت: یک‌هزار و ۴۷ واحد مسکونی روستایی در دهه حساب ۱۰۰ امسال افتتاح می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از گرگان؛ محمدتقی زمانی نژاد مدیرکل بنیاد مسکن استان گلستان ظهر امروز در نشست خبری که به مناسبت فرارسیدن دهه حساب ۱۰۰ برگزار شد گفت: هدف حساب ۱۰۰ تأمین مسکن برای اقشار محروم و نیازمند و عمران و آبادانی روستاهاست که در استان گلستان از محل حساب ۱۰۰ تاکنون ۲۶۵ واحد مسکونی برای اقشار کم درآمد و محروم استان احداث و تحویل شد.

زمانی نژادگفت: سال گذشته مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان کمک بلاعوض به اقشار کم درآمد برای تعمیر و ساخت مسکن پرداخت شد و هم‌چنین سال گذشته در دهه حساب ۱۰۰ برای هر شعبه ساخت ۲ واحد مسکونی به صورت بلاعوض درنظر گرفته شده بود که در دهه حساب ۱۰۰ امسال به بهره‌برداری می‌رسند.

وی ادامه داد: در دهه حساب ۱۰۰ امسال یک‌هزار و ۴۷ واحد مسکونی با اعتبار تسهیلاتی ۱۴ میلیارد و ۷۲۶ میلیون تومان افتتاح و تحویل متقاضیان می‌شود.

زمانی نژاد به ساخت مسکن روستایی اشاره کرد و گفت: این طرح از سال ۸۴ در کشور آغاز شد و سالانه ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در روستا‌ها مقاوم‌سازی شده که سهم استان گلستان سالانه ۶ تا ۷ هزار واحد مسکونی بوده است.

زمانی نژاد افزود: براساس آخرین آمار ۲۲۸ هزار واحد مسکونی در روستا‌های استان وجود دارد که از این تعداد ۱۲۸ هزار واحد غیرمقاوم بوده و نیازمند نوسازی است.

وی ادامه داد: از این تعداد حدود ۷۰ هزار واحد مسکونی در قالب طرح مقاوم سازی گنجانده شده است. از این تعداد ۶۳ هزار واحد مسکونی به بانک‌ها معرفی شده و انعقاد قرارداد انجام دادند و ۵۵ هزار واحد نیز کار ساخت آن به اتمام رسیده و پایان کار دریافت کرده است.

زمانی نژاد به مبلغ تسهیلات ساخت مسکن روستایی اشاره کرد و گفت:: این تسهیلات به مبلغ ۲۰ میلیون تومان، سود ۵ درصد و دوره بازپرداخت ۱۵ ساله است.

وی افزود: همچنین برای برخی روستاییان نیازمند نیز مبلغ ۲ تا ۳ میلیون تومان به صورت بلاعوض درنظر گرفته و پرداخت شد که سال گذشته از همین محل ۷۲۳ میلیون تومان به ۱۹۰ خانوار نیازمند پرداخت شده است.

انتهای پیام /گ/ق
 

بهره برداری از واحدهای مسکونی روستایی در گلستان

برچسب ها: مسکن ، امام خمینی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار