مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان آموزش مفاهیم زندگی اجتماعی به دانش آموزان را مهم‌ترین اولویت آموزش و پرورش دانست.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، لزوم آموزش مهارت‌های زندگی اجتماعی به دانش آموزانمحمد تقی زاده، مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: در اولین اقدام برنامه توسعه آموزش و پرورش استان با ۲۰ اولویت تدوین شد که در طول این چند سال به دنبال اجرای مفاد این برنامه گام برداشتیم‌.

وی با اشاره به کسب رتبه های کشوری آموزش و پرورش خوزستان افزود: کسب رتبه اول کشور در توسعه کمی و کیفی دوره پیش دبستانی و همچنین رتبه سوم کشور در شاخص میانگین رشد نمرات امتحانات نهایی پایه سوم متوسطه از جمله مهم ترین موفقیت های آموزش و پرورش خوزستان بود که این موفقیت ها نیز حاصل توجه به برنامه عملکردی و علمی است.

تقی زاده بیان داشت: مهم ترین وظیفه آموزش و پرورش استان آموزش ساده ترین مهارت های زندگی اجتماعی است مانند احترام به والدین، احترام به حقوق دیگران و....

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان عنوان کرد: مهم ترین چالش پیش روی آموزش و پرورش استان مسائل و مشکلات مالی است که مجموعه تعلیم و تربیت استان با داشتن ۱ میلیون دانش آموز، ۹ هزار مدرسه و ۴۰ هزار کلاس درس نیازمند توجه بیشتر است. اقدامات گسترده ای برای وصول مطالبات آموزش و پرورش از دستگاه ها انجام شده است.

وی گفت: آموزش و پرورش استان با کمبود ۱۵ هزار نفری در حوزه نیروی انسانی روبرو است. از این رو با اجباری شدن دوره پیش دبستانی بستر لازم برای جذب و به کارگیری ۴ هزار و ۶۰۰ نفر به عنوان نیروی حق التدریس در استان خوزستان فراهم شد.

انتهای پیام/م

دانش آموزان مهارت زندگی را فرا می گیرند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.