مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای جنوب استان کرمان گفت:با توجه به اینکه در آستانه اوج حمل بار درجنوب کرمان هستیم با جدیت با متخلفان برخورد قانونی صورت می‌گیرد و شرکت‌های متخلف تعطیل می‌شوند.

جریمه و تعطیلی در انتظار شرکت‌های متخلف باربریبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،، مسعود جمیلی مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای جنوب استان کرمان امروز در جلسه برنامه ریزی و هماهنگی حمل و نقل محصولات کشاورزی گفت: با توجه به فصلی بودن حمل بار در جنوب استان کرمان که ۴ ماه است، سهم جنوب استان کرمان از ناوگان حمل و نقل سنگین بسیار ناچیز است که این تعداد هم با توجه به عمر بالا به خدمات دهی حمل و نقلی در حوزه منطقه جنوب استان مشغول هستند.

وی با اشاره به ارائه و تخصیص اعتبار و تسهیلات لازم سال گذشته برای خرید و جایگزینی کامیون‌های فرسوده با دستگاه‌های نو و جدید افزود:با توجه به اطلاع رسانی در این زمینه استقبال از طرح جایگزینی ناوگان فرسوده با ناوگان جدید صورت نگرفت.

مسعود جمیلی تصریح کرد: حمل و نقل حلقه آخر و تکمیل کننده زحمت و تلاش کشاورزان است که افت پایین قیمت محصولات، نامتعادل بودن عرضه و تقاضا، افزایش سطح زیر کشت دخالت دلالان در خرید و فروش محصولات از جمله مواردی است که در آخر تاثیر آن در حوزه حمل ونقل دیده می‌شود.

مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای جنوب استان کرمان با اشاره به اینکه ۱۰۶ شرکت حمل ونقل کالا در جنوب استان کرمان فعال است افزود: با حضور کارشناسان حوزه حمل ونقل به ویژه در زمان اوج حمل ونقل بار بازرسی‌های محسوس و نامحسوس کنترل اسناد حمل و نقلی از شرکت‌ها و از طریق سامانه منظم انجام می‌شود.

مسعود جمیلی با بیان اینکه در این فصل از سال روزانه بیش از هزارو ۹۰۰ دستگاه کامیون حامل بار محصولات کشاورزی از حوزه جنوب استان کرمان به مقاصد فروش و مصرف ارسال می‌شود افزود: قیمت‌های حمل محصولات به صورت روزانه و با توجه به عرضه و تقاضا توسط انجمن‌های صنفی تعیین می‌شود که حوزه حمل ونقل اداره کل با نظارت بر این روند با شرکت‌های متخلف برخورد خواهد کرد.

مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای جنوب استان کرمان از تعطیل شدن ۶ شرکت حمل و نقل در جنوب استان که قوانین حمل ونقل و افزایش خود سرانه کرایه را داشته اند خبر داد و گفت: این شرکت‌ها به کمیسیون ماده ۱۱ و ۱۲ معرفی شده اند.

مسعود جمیلی گفت: با هماهنگی‌های انجام شده با فرمانداران شهرستان‌های جنوبی نظارت جدی بر شرکت‌های حمل ونقل در دستور کار معاونت حمل و نقل این اداره کل است که با جدیت با متخلفان برخورد قانونی صورت خواهد گرفت و شرکت‌های متخلف تعطیل خواهند شد.

این نشست با حضور فرمانداران شهرستان‌های جنوبی استان، روسای شرکت‌های پخش فرآورده‌های نفتی جنوب استان و روسای انجمن‌های صنفی حمل ونقل در محل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای جنوب استان در جیرفت برگزار شد و فرمانداران، روسای شرکت‌های پخش فرآورده‌های نفتی جنوب استان در زمینه تسهیل حوزه حمل ونقل محصولات کشاورزی پیشنهاداتی ارائه کردند.

انتهای پیام/ح

جریمه در انتظار شرکت های متخلف حمل ونقل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار