نماینده ولی فقیه در استان قزوین بر همراهی و پیوند حوزه‌های مختلف هنری تاکید کرد و کرد گفت: لازمه این امر هماهنگی همه جلوه‌های هنری با مبادی دینی و الهی است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ حجت الاسلام و المسلمین عابدینی نماینده ولی فقیه در استان در دیدار جمعی از هنرمندان افزود: حوزه‌های مختلف هنری با این هماهنگی به نقطه مشترک رسیده و در نهایت «و اعتصموا بحبل اللّه جمیعا» در حوزه هنر به وجود می‌آید.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی با بیان اینکه خداوند منشأ هنر است، اضافه کرد: استفاده غیر خدایی از هنر، اثرگذاری معنوی و قلبی آن را از میان می‌برد و تنها کالبدی از هنر باقی می‌ماند.

وی با تأکید بر اینکه «احیای هنر» رسالت جامعه هنری است، گفت: تهذیب و تزکیه هنر از آنچه که برازنده آن نیست، ضروری است و نباید به نام هنر، هر آرایه‌ای را به آن متصل و به جامعه تحمیل کرد.

نماینده، ولی فقیه در استان با تأکید بر اینکه هنر مرز نمی‌شناسد، اضافه کرد: هنری که رنگ و بوی خدایی داشته باشد هیچگاه پایان نمی‌پذیرد و برای همگان تازگی و قابل فهم بودن آن حفظ می‌شود.

وی به اهمیت هنر در حوزه مسجد اشاره کرد و افزود: می‌توان با بهره‌گیری از هنر نمایش بسیاری از چالش‌ها و مشکلات جامعه را به نمایش گذاشت تا راهکاری برای حل معضلات اجتماعی و سایر عرصه‌ها پیدا شود.

امام جمعه قزوین همچنین از هنرمندان خواست تا از هنر خود برای تحقق شعار سال استفاده کنند.

انتهای پیام/

دیدار امام جمعه قزوین با هنرمندان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار