سفیر روسیه در لندن اعلام کرد در صورت دیدار با وزیر خارجه انگلیس درباره علت رد درخواست صدور ویزای برادرزاده اسکریپال برای ورود به این کشور از او سوال خواهد کرد.

سفیر روسیه به دنبال دلایل رد درخواست ویزای برادرزاده اسکریپالبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، سفارت روسیه در لندن اعلام کرد الکساندر یاکوونکو، سفیر روسیه در انگلیس در دیدار احتمالی خود با بوریس جانسون، وزیر خارجه این کشور به دنبال بحث درباره دلایل مربوط به امتناع از صدور ویزا برای برادرزاده سرگئی اسکریپال، جاسوس روسی در انگلیس، است. سفارت روسیه روز شنبه درخواست دیدار با جانسون بر سر مسئله مسمومیت اسکریپال را به دفتر وزارت خارجه انگلیس ارائه داد.

الکساندر یاکوونکو اعلام کرد: مایل هستم در صورت دیدار با بوریس جانسون از او درباره مسئله ماهیت انسانی سوال بپرسم انگلیس چه دلایلی برای رد درخواست صدور ویزا برای ویکتوریا اسکریپال، برادرزاده اسکریپال دارد که درباره وضع عمو و عموزاده خود نگران است و قصد سفر به انگلیس و دیدار با آنها را داشته است. هنوز علت رد این درخواست برای من مشخص نیست این در حالی است که بنا به بیانیه‌های رسمی از سوی انگلیس حال هر دو آنها رو به بهبودی است.

سفیر روسیه در ادامه افزود: جدی‌ترین مسئله برای لندن در حال حاضر و آینده شفافیت تحقیقات است. به همین علت است که دیدار با وزیر خارجه انگلیس ضرورت یافته است. در گفتگوهای بی‌شمار و طولانی خود با جانسون دریافتم که او فردی منطقی و استدلال‌پذیر است و آماده شنیدن نقطه نظرات مختلف است. به اعتقاد من اکنون وقت آن است تا به بحث درباره مسائلی پرداخته شود که موجبات نگرانی هر دو کشور را فراهم آورده است.

روز جمعه بی سی سی اعلام کرد سفارت انگلیس در روسیه از صدور ویزا برای ویکتوریا اسکریپال به علت اینکه درخواست وی در تناقض با قوانین مهاجرتی این کشور است، خودداری کرده است. ویکتوریا اسکریپال درصدد بود تا برای دیدار با دختر عموی خود در بیمارستان سالزبری به انگلیس سفر کند.

سخنگوی سفارت روسیه در لندن روز شنبه در گفتگو با اسپوتنیک اعلام کرد رد درخواست صدور ویزا برای برادرزاده جاسوس روسی ماهیت سیاسی دارد.

به ادعای مقامات لندن، سرگئی اسکریپال در چهارم ماه مارس با گاز عامل عصب A234 مسموم شد. در پی این حادثه، انگلیس روسیه را متهم به دست داشتن در مسمومیت اسکریپال کرد. مقامات مسکو در واکنش به ادعاهای لندن ضمن رد این اتهامات، به فقدان مدارک کافی از سوی لندن برای اثبات ادعاهای خود اشاره کردند.

انتهای پیام/

برچسب ها: روسیه ، انگلیس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار