باشگاه خبرنگاران گزارش می‌دهد؛

چگونه در سال ۹۷ خانه دار شویم؟

خانه دار شدن و خریدن خانه یکی از معضلات جوانان امروزی است. اگر شما هم به دنبال راه‌هایی برای خریدن خانه هستید همراه ما باشید.

چگونه در سال ۹۷ خانه دار شویم؟به گزارش خبرنگار مسکن گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، بازار مسکن چند سالی است که در رکودی نفس‌گیر بسر می‌برد و این درحالیست که بسیاری از کارشناسان و فعالان این صنعت بر این عقیده استوارند که اکنون زمان خوبی برای خرید مسکن است، زیرا قیمت مسکن در این چند سال مانند ۶ سال گذشته به یکباره افزایش نیافته و دیگر بیشتر از این کاهش نخواهد یافت.

این روزها و همزمان با ادامه رکود بازار مسکن، بهترین فرصت خرید مسکن برای کسانی است که می‌خواهند خانه دار شوند؛ به خصوص که تعداد کسانی که خواهان فروش مسکن هستند (عرضه کنندگان) از متقاضیان خرید آن بیشتر است و این سنگینی کفه عرضه نسبت به تقاضا، به سود خریداران واقعی است، نه دلالان و بورس بازانی که بخواهند از مسکن کالای سرمایه ای بسازند.

طی چند سال گذشته دولت اقدامات زیادی برای رونق بازار مسکن انجام داد­ افزایش سقف تسهیلات مسکن (افتتاح حساب صندوق ­پس انداز مسکن یکم ) و افزایش سقف تسهیلات خرید مسکن ­از محل اوراق ممتاز , ... بود.

براین اساس، تسهیلات اوراق خرید مسکن برای مجرد‌ها نیز که پیش‌تر، در تهران، ۷۰ میلیون تومان؛ ۶۰  میلیون تسهیلات خرید و ۱۰ میلیون تسهیلات جعاله پرداخت می‌شد، با مصوبه شورای پول و اعتبار، به ۹۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرده است که شامل ۶۰ میلیون تسهیلات اوراق، ۲۰ میلیون تومان تسهیلات جعاله و ۱۰ میلیون تومان تسهیلات بدون نیاز خرید اوراق می‌شود.

سپرده گذاری زوجین به مبلغ ۴۰۰ میلیون ریال

این گزارش می‌افزاید: هریک از زوجین مبلغ ۴۰۰ میلیون ریال به مدت یکسال در بانک مسکن باید سپرده‌گذاری کنند تا در نهایت مبلغ یک‌میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال تسهیلات خرید بر روی یک پلاک ثبتی استفاده کنند و ماهانه مبلغی به عنوان یک میلیون و ۸۷۲ هزار تومان قسط پرداخت کنند و برای دریافت تسهیلات بدون سپرده گذاری جدا از آنکه باید اوراق را از بورس خریداری کنند باید مبلغ جداگانه‌ای را پرداخت کنند. برای مثال دریافت ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات حداقل یک‌میلیون و ۶۷۲ هزار تومان و حداکثر ۲ میلیون و ۵۲۰ هزار تومانی ماهانه اقساط پرداخت کنند که با وجود دریافت حقوق کارمندی و کارگری این حساب و کتاب درست از آب درنمی آید.

اخیرا آخوندی وزیر راه و شهرسازی، نوید اخذ تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی مسکن را داده است که هم اکنون در بانک مسکن خبری از آن نیست چرا که موافقت‌های لازم در این زمینه صورت نگرفته است، به‌نظر می‌رسد که درصورت توافق وزارت راه و بانک مسکن، تعداد معدودی از افراد از این تسهیلات استفاده کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: بانک مرکزی ، نرخ ارز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۴
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۲۱:۵۴ ۱۸ مهر ۱۳۹۹
با 50000000 تومان پس انداز. و ماهی 3000000تومان حقوق کجا میشه خرید کرد.
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۲۲:۴۸ ۰۷ اسفند ۱۳۹۸
چگونه خانه دار شوم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۵ ۰۲ تير ۱۳۹۸
من دیگه چیزی نمیگم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۵ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۸
دیگه کسی نمیتونه خونه بخره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۵ ۱۱ اسفند ۱۳۹۷
اصل اصل سی و یکم قنون اساسی

«داشتن مسکن متناسب با نیاز، حق هر فرد و خانواده ایرانی است. دولت موظف است با رعایت اولویت برای آنها که نیازمندترند به خصوص روستانشینان و کارگران زمینه اجرای این اصل را فراهم کند.»

می تونید بفرمایید وزارت مسکن و این بانکهای رباخوار چه غلتی می کنند که بعد از 40 سال کار و تلاش و روزی حلال من نتونستم هنوز یه خونه بخرم؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۶ ۰۸ بهمن ۱۳۹۷
من هم از ۱۵ سالگی کار میکنم و۲۴ سالگی ازدواج کردم والان یه دختر ۳ ساله دارم وهنوز کار میکنم کارگرهستم حقوقم ۱۳۰۰ نمیتونم واقعا زندگیمو اداره کنم مستجر وبا کلی مشکل
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۱۶:۱۶ ۰۶ بهمن ۱۳۹۷
تا وقتی که عده ای دلال و بساز بفروش،و بانکها،میخواهند مسکن یک کالا باشد و سود آنها را تامین کند،هیج فرد نمیتواند صاحب خانه بشود.در حال حاضر تعداد خانه های خالی در کشور ، از تعداد خانواده های بدون خانه بیشتر است.هرچقدر وام را بیشتر کنید،اثرش این میشود که صاحب خانه ها،چندتای دیگر خانه بخرند.چرا مجلس قانونی تصویب نمی کند که هر سرپرست خانوار یا مجرد طلاق گرفته،حداکثر یک خانه بتواند داشته باشد.
Iran (Islamic Republic of)
طاهره
۰۰:۰۹ ۰۱ بهمن ۱۳۹۷
با سلام مستاجرمن 20 سال کارمند تامین اجتماعی هستم 17 سال به صورت قراردادی بودم تا در سال 94 رسمی شدم فقط کار کردم کار ولی هنوز در سال 97 که 20 سال از سابقه من میگذرد هنوز خانه از خودم ندارم در حال حاضر حقوقم کم و قآدر به خانه خریدن نیستم بچه ی کوچک دارم حرف که میشه میگن برو ورامین خونه بخر بابا من بچه آمون به کی بسپرم غیر از مادرم چرا بعضی هر چیز خوب برای خودشان می خواهند
Iran (Islamic Republic of)
بهروز
۱۵:۴۱ ۱۷ شهريور ۱۳۹۷
من چی بگم
United States of America
ناشناس
۱۲:۳۶ ۲۴ مرداد ۱۳۹۷
یک صاحب خانه بدجنس داشتیم که همیشه میرفت و توی موتور خانه آب گرم را خیلی کم میکرد و ما کلا همیشه آب حمام مان سرد بود . همیشه می آمد و خانه ما را چک میکرد و تمام دیوار ها را نگاه میکرد و کابینت ها را هم چک میکرد . توی این سه سال که درخانه اش بودیم خیلی ما را اذیت کرد. حتی زمانی که در خانه نبودیم به خانه ما آمده بود. خیلی هم فضول بود . با اینکه ما غریب بودیم و مهمان زیاد نداشتیم . حتی زمانی که یک مهمان به خانه ما می آمد سریع می آمد و میپرسید که او کیست و چه نسبتی با شما دارد . خیلی فضول بود . حتی همیشه می آمد خانه ما و کلی سفارش خانه اش را میکرد . با اینکه خانه اش خیلی قدیمی بود و مال سی سال پیش بود . واقعا آدم ندید بدیدی بود. حتی خودش دو تا ماشین داشت و به مستاجر پارکینگ نمیداد و میگفت توی راهروی باریک پارک کنید . به زور ما ماشین را پارک میکردیم . و همیشه که میخواستیم ماشین را ببریم بیرون سریع بدو می آمد توی پارکینگ و میگفت مراقب باشید به دروازه نخورید . خیلی بد بود و هر وقت از خانه بیرون می آمدیم سریع می آمد و میگفت دروازه را آرام ببندید . ما اصلا از دستش آرامش نداشتیم.
خیلی فوق العاده بدجنس بود.
الان به خاطر فضولی و خسیسی و بدجنسی اش به لطف خدا خانه دار شدیم . اگر او اذیت نمیکرد ما به فکر خانه خریدن نمی افتادیم .
Netherlands
ناشناس
۱۶:۳۶ ۰۳ خرداد ۱۳۹۷
به همین خیال باش
Netherlands
ناشناس
۱۶:۳۶ ۰۳ خرداد ۱۳۹۷
آخه با افزایش تسهیلات بدون در نظر گرفتن سقف قیمت مسکن در هر منطقه و اعمال نکردن مالیات به گرانفروشها، جز اینکه قیمتها از اینی که افزایش پیدا کرده بیشتر نشه عایدی دیگری دارد؟!
Netherlands
ناشناس
۱۶:۳۱ ۰۳ خرداد ۱۳۹۷
این مسئولین محترم آیا یکبار هم شده بجای جوانهای وام اولی به عنوان "خریدار ناشناس" در هر منطقه ای از تهران حضور پیدا کنند ببینند درد مردم چیست؟ معنی حباب را نفهمیده اند! حباب یعنی دل مردم که داره میترکه!
Netherlands
ناشناس
۱۶:۱۵ ۰۳ خرداد ۱۳۹۷
چرا "حقوق" ما در دور دوم انتخاب رئیس جمهورهایمان، "جهش" پیدا نمیکند؟!
آخرین اخبار