تکثیر مصنوعی و طبیعی ماهیان استخوانی به دلیل کم آبی در گیلان کاهش می‌یابد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ اسحاق شعبانی مدیرکل شیلات گیلان امروز گفت: به علت کاهش بارندگی‌ها و کم شدن آب رودخانه‌ها، تکثیر طبیعی و مصنوعی ماهیان استخوانی امسال در گیلان کاهش خواهد یافت.

وی با اشاره به اینکه مهم‌ترین راهکار شیلات برای حفظ ذخایر ماهیان استخوانی دریای خزر تکثیر مصنوعی این ماهیان است افزود: برای اجرای این طرح امسال به علت کاهش بارندگی‌ها و کم شدن آب رودخانه‌ها با مشکل جدی مواجه هستیم.

مدیرکل شیلات گیلان خاطر نشان کرد: به دلیل مشکل کم آبی، آلودگی و مناسب نبودن بستر و ناامن بودن رودخانه‌های گیلان تکثیر طبیعی ماهیان استخوانی هم سال هاست کاهش یافته است.

اسحاق شعبانی با بیان اینکه تکثیر اینگونه ماهیان در گیلان در ۱۰ رودخانه انجام می‌شد گفت: تکثیر ماهیان استخوانی در زمان کنونی فقط در رودخانه سپیدرود که بزرگ‌ترین رودخانه شمال کشور است امکان پذیر است که به دلیل کم آبی با مشکل خواهد بود.

وی سرمای هوا و شرایط جوی نامساعد، صید بی رویه و قاچاق، آلودگی دریا و رودخانه‌ها و کاهش زادآوری طبیعی ناشی از تخریب زیستگاه‌ها به علت برداشت بی رویه شن وماسه در رودخانه‌ها را از دیگر عوامل موثر در کاهش ذخایر ماهیان استخوانی دریای خزر اعلام کرد.

 

انتهای پیام/م.ع

کم شدن تکثیر ماهیان استخوانی به دلیل کم آبی در گیلان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۸ ۱۹ فروردين ۱۳۹۷
چرا؟؟