رییس پلیس ­فتا استان خوزستان گفت: امروزه ‌اینترنت یکی از اجزای اصلی زندگی انسان‌ها شده و بسیاری از کارهای مهم و ضروری از این طریق انجام می‌شود. بنابراین رعایت نکات امنیتی در این شبکه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

کلاهبرداری از طریق ایجاد کانال در شبکه‌های اجتماعیبه گزارش  حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سرهنگ حسنوند اظهار کرد:در همین رابطه چندی پیش شخصی ساکن یکی از شهر‌های استان با در دست داشتن مرجوعه قضایی به پلیس فتا مراجعه و بیان داشت در شبکه‌های اجتماعی عضو کانال فروش سرامیک شدم و اقدام به خرید سرامیک به مبلغ ۵۲ میلیون ریال نمودم.

وی افزود:مالباخته پس از واریز مبلغ مذکور به حساب اعلامی از طرف مدیر کانال، کالای مورد نظر خود را دریافت ننموده و با تماس با مدیر کانال نیز پاسخی دریافت نکرده است. مالباخته با ارائه این توضیحات خواستار رسیدگی پلیس به این کلاهبرداری شد.

این مقام ارشد انتظامی بیان کرد: ضمن تشکیل پرونده موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت و با بررسی­‌های تخصصی بعمل آمده از این کانال و اقدامات فنی صورت گرفته متهم شناسایی شده و با توجه به محل سکونت وی پرونده جهت ادامه رسیدگی به دادسرا ارسال گردید.

سرهنگ حسنوند خاطرنشان کرد: خرید‌های اینترنتی، انتقال وجه و رد و بدل کردن اطلاعات از دیگر کاربرد‌های اینترنت می­‌باشد و لازم است برای خرید و فروش در فضای مجازی نکات مهمی را رعایت کرد. از مهمترین نشانه‌­های سایت­‌های معتبر برای خرید و فروش، داشتن نماد اعتماد الکترونیکی است و نباید برای خرید کالا‌های مورد نیاز خود از کانال­‌ها و یا گروه‌­ها در شبکه‌­های اجتماعی استفاده کرد. همچنین درگاه‌های پرداخت باید حتما از پروتکل https استفاده کرده باشند.

وی در پایان گفت::از شهروندان می‌خواهیم، در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام رسان‌های موبایلی مراتب را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار