نتایج تکان‌دهنده یک گزارش نشان می‌دهد تا سال ۲۰۳۰، یک درصد ثروتمندان جهان، دو سوم (۶۴ درصد) ثروت دنیا را از آن خود می‌کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی گاردین، نتایج یک گزارش تکان دهنده نشان می‌دهد، یک درصد ثروتمندان جهان تا سال 2030 کنترل دو سوم ثروت در جهان را به دست می‌گیرند.

در این گزارش تحلیلی که به سفارش کتابخانه مجلس عوام انگلیس تهیه شده، آمده است: اگر روند پیش‌بینی شده پس از بحران اقتصادی سال 2008 ادامه یابد، تا سال 2030 یک درصد جمعیت ثروتمند جهان بر 64 درصد ثروت کل دنیا سلطه خواهند یافت. حتی در صورت  وقوع یک بحران اقتصادی جهانی دیگر نیز آنها همچنان نیمی از کل ثروت جهان را در اختیار خواهند داشت.

بخش دیگری از این گزارش، به سران کشورهای جهان در خصوص انباشت ثروت در دست یک درصد ثروتمندان و احتمال تشدید بی اعتمادی و خشونت هشدار داده شده و تنها راه مقابله با آن را برقراری تعادل و توزیع ثروت عنوان کرده است.

از سال 2008، ثروت یک درصد جمعیت ثروتمند جهان به طور متوسط سالانه 6 درصد رشد داشته است. این در حالی است که بقیه 99 درصد ثروتمندان جهان رشد 3 درصدی ثروت در سال را تجربه کرده‌اند. در صورتی که روند رشد ثروت یک درصد جمعیت ثروتمندان ادامه یابد، مجموع ثروت آنها از 140 هزار میلیارد دلار در سال 2018 به 305 هزار میلیارد دلار در سال 2030 خواهد رسید.

به باور تحلیلگران، علت انباشت ثروت در دست یک درصد از جمعیت ثروتمندان جهان، نابرابری درآمد، نرخ بالای سود پس‌انداز، و انباشت درآمد و دارایی است. آنها از این طریق قادر به سرمایه‌گذاری عظیم در عرصه کسب و کار، سهام و دیگر بخش‌ها هستند که مزایا و درآمد آن‌ها را نباید دور از ذهن نگه داشت.

از سوی دیگر، نتایج نظرسنجی موسسه «اوپینیوم» (Opinium) نشان می‌دهد نفوذ و قدرت ثروتمندان یکی دیگر از دلایل انباشت ثروت در دست آنها است که با اعمال قدرت قادر خواهند بود اشخاص مورد نظر خود را در راس امور قرار دهند و سیاست‌های خود را پیش ببرند و به ثروت خود بیافزایند.

انتهای پیام/

گزارشی تکان‌دهنده از میزان انباشت ثروت در دست سرمایه‌داران در سال 2030

برچسب ها: اقتصاد جهان ، مالیات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۴ ۱۹ فروردين ۱۳۹۷
منم ثروتمند هستم
آخرین اخبار