رئیس مرکز بهداشت خرمشهر گفت: در طرح نوروزی خرمشهر بیش از ۱۹ هزار مواد غذایی جمع‌آوری و معدوم‌سازی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ؛یدالله مصدر رئیس مرکز بهداشت خرمشهر ، با اشاره به پایان یافتن طرح سلامت نوروزی، گفت: طرح سلامت نورزی امسال از 20 اسفند 96 آغاز شده و در این طرح حدود یک‌هزار و 469 محل بازرسی و از 47 محل اسکان کاروان‌های راهیان‌نور در خرمشهر بازدید شد.

وی افزود: کارشناسان بهداشت محیط شهرستان خرمشهر، طی بازدیدهای خود کیفیت آب آشامیدنی، مواد غذایی آشپزخانه و سرویس‌های بهداشتی محل اسکان راهیان‌نور را بررسی کردند که از ابتدای طرح حدود 84 نمونه آب و 25 نمونه مواد غذایی از این محل‌ها اخذ و 284 مورد نیز کلرسنجی انجام شد.

رئیس مرکز بهداشت خرمشهر با بیان اینکه بازرسی از سطح شهرستان اعم از استراحتگاه‌ها و محل‌های عرضه و تهیه مواد غذایی و امکان عمومی نیز به صورت مرتب و با شدت بیشتری در این مدت انجام می‌شد، شمار بازرسی‌های انجام شده از این محل‌ها را یک‌هزار و 469 مورد اعلام کرد.

وی افزود: در طی بازدیدهای انجام شده که سه مورد به صورت مشترک با دیگر دستگاه‌های شهرستان بوده است، 43 مورد اخطار بحرانی و غیر بحرانی برای محل‌های تهیه و عرضه مواد غذایی صادر و چهار مرکز متخلف نیز به مراجع قضایی معرفی شدند که یک مورد به تعطیلی محل منجر شد.

مصدر نمونه برداری و سنجش سلامت آب و غذا در سطح شهرستان را هم یادآور شد و گفت: طی این بازدید 141مورد نمونه برداری موادغذایی و 694 مورد سنجش با تجهیزات پرتال انجام شد و یک‌هزار و 249 مورد هم کلرسنجی انجام گرفت.

وی میزان جمع‌آوری و معدوم سازی مواد غذایی در این مدت را  19 هزار و 864 مورد اعلام کرد.

انتهای پیام/د

معدوم سازی مواد غذایی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.