رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز بر عزم این دانشگاه برای تامین سلامت شهروندان سپیدانی تاکید کرد و از حضور فعال نیرو‌های بهداشتی و درمانی برای خدمت به مبتلایان به مسمومیت خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ علی بهادر رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، به همراه عبدالرسول همتی معاون بهداشت دانشگاه، امروز هجدهم فروردین ماه، عازم شهرستان سپیدان شد تا از نزدیک، موضوع را مورد بررسی قرار دهد.

در همین راستا، کارگروه ویژه سلامت و امنیت غذایی شهرستان سپیدان با حضور هادی پژوهش معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار فارس، فرماندار سپیدان، رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، مدیرکل آبفای استان فارس و کارشناسان بهداشت و شرکت آب و فاضلاب شهرستان، تشکیل و از منابع و مخازن آب و همچنین سرچشمه آب آشامیدنی شهرستان سپیدان بازدید شد.

تلاش دانشگاه علوم پزشکی شیراز برای تامین سلامت شهروندان سپیدانی

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: با توجه به اعلام گزارشی مبنی بر مراجعه جمعی از شهروندان سپیدانی به بیمارستان امام حسین (ع) این شهرستان، دو تیم از نیرو‌های بهداشت محیط و مبارزه با بیماری ها، به سرعت برای بررسی شرایط و خدمت رسانی به منطقه اعزام شدند و هم اکنون نیز یک تیم پزشکی و ۲۰ کارشناس از معاونت بهداشتی دانشگاه و مرکز بهداشت و درمان سپیدان، در حال تلاش برای تامین سلامت شهروندان سپیدان هستند.

بهادر با اشاره به تلاش شبانه روزی این نیرو‌ها از زمان وقوع این مسمومیت تا کنون، با هدف جلوگیری از افزایش موارد ابتلا و حفظ سلامت دیگر شهروندان، افزود: در این مدت ضمن تلاش برای آگاهی بخشی عمومی در زمینه اهمیت خودمراقبتی و حفظ بهداشت فردی، به عنوان مهم‌ترین اصول پیشگیرانه، با نمونه برداری میکروبی آب، ۱۰۱ مورد کلرسنجی در سطح شهر و همچنین نمونه برداری از مواد غذایی، علت یابی موضوع در دست بررسی است.

او تاکید کرد: مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز، در زمینه تامین بهداشت و همچنین ارائه خدمات درمانی به شهروندان سپیدان، از هیچ تلاشی فروگذار نبوده و به مردم اطمینان خاطر می‌دهیم که تا دستیابی به امنیت کامل سلامت در این شهرستان، در کنار آن‌ها هستیم.

تلاش دانشگاه علوم پزشکی شیراز برای تامین سلامت شهروندان سپیدانی

بهادر، طراحی نظام مراقبت بیماری‌ها و ارزیابی مکان وقوع و بیماری در خانوار‌های ساکن مناطق شهری سپیدان را از جمله فعالیت‌های انجام عنوان کرد و ادامه داد: پس از بررسی موارد کارشناسی و اعلام گزارش نمونه برداری‌های انجام گرفته، نتایج ارزیابی‌ها به مراجع ذیصلاح، اعلام می‌شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین ابراز امیدواری کرد که بتوان به کمک نتایج حاصل از این بررسی، در آینده، شاهد افزایش خدمات مرتبط با سلامت عمومی، با توسعه همکاری‌های بین بخشی نهاد‌ها و دستگاه‌های مرتبط با سلامت عمومی جامعه باشیم.

تلاش دانشگاه علوم پزشکی شیراز برای تامین سلامت شهروندان سپیدانی

انتهای پیام/ر

ارائه خدمات درمانی به شهروندان سپیدانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار