سی‌ان‌ان در گزارشی از مذاکرات مستقیم و محرمانه میان مقامات آمریکا و کره شمالی برای تدارک دیدار ترامپ و کیم جونگ-اون خبر داد.

گفتگو‌های مستقیم و محرمانه میان آمریکا و کره شمالی پیش از دیدار ترامپ و کیم جونگ-اونبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان شبکه تلویزیونی سی ان ان با انتشار گزارشی در پایگاه اینترنتی خود نوشت مذاکرات مستقیم و محرمانه ای میان مقامات آمریکا و کره شمالی برای تدارک دیدار دونالد ترامپ و کیم جونگ-اون در جریان بوده است. چندین مقام دولت ترامپ در این باره به سی ان ان گفتند این گفتگوها دال بر این است که برنامه ریزی برای دیدار بلندپایه میان رئیس جمهور آمریکا و رهبر کره شمالی پیشرفت داشته است.

مقامات دولت ترامپ همچنین افزودند مایک پمپئو، رئیس آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سازمان سیا) و یک تیم از سیا با استفاده از کانال های ارتباطی پشت صحنه در حال برنامه ریزی برای این دیدار هستند. مقامات اطلاعاتی آمریکا و کره شمالی چندین نوبت با یکدیگر گفتگو کرده اند. بر اساس گزارش سی ان ان، این مقامات همچنین –برای تعیین محل برگزاری نشست بلندپایه میان ترامپ و کیم جونگ-اون– در یک کشور ثالث با یکدیگر دیدار داشته اند.

گزارش سی ان ان می افزاید کره شمالی هنوز به طور علنی دعوت کیم جونگ-اون از ترامپ برای برگزاری دیدار میان دو طرف را تأیید نکرده است (دعوتی که طبق گزارش ها کره جنوبی ماه گذشته میلادی، آن را به مقامات آمریکایی انتقال داد). با وجود این، چندین مقام تأیید کرده اند که ترامپ این دعوت را پذیرفته است.

در ادامه گزارش به نقل از مقامات دولت آمریکا، آمده است مقامات کره شمالی در تلاش هستند که این دیدار در شهر پیونگ یانگ، پایتخت این کشور، برگزار شود. با وجود این مشخص نیست که آیا کاخ سفید با این درخواست موافقت کند یا خیر. شهر اولان‌باتور، پایتخت مغولستان، نیز به عنوان یکی دیگر از مکان های احتمالی دیدار دو طرف مطرح است.

نگارنده مطلب در ادامه می افزاید گفتگوهای میان مقامات امنیتی آمریکا و کره شمالی برای فراهم کردن بستر دیدار میان پمپئو و همتای کره‌ شمالی وی –رئیس دفتر عمومی شناسایی– برگزار شده است؛ دیداری که پیش از نشست میان ترامپ و کیم جونگ-اون برگزار خواهد شد.

همچنین مقامات دولت ترامپ در گفتگو با سی ان ان، اعلام کردند پس از تعیین محل دیدار، زمان برگزاری و جزئیات آن بین مقامات دو کشور به بحث گذاشته خواهد شد.

انتهای پیام/

دیدار محرمانه مقامات پیونگ‌یانگ و واشنگتن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۳۳ ۱۹ فروردين ۱۳۹۷
حتما کره ای ها می دانند که طرف آمریکائی بسیار بد سابقه ، به عهد و پیمانش وفادار نیست .
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۰:۲۷ ۱۹ فروردين ۱۳۹۷
هرچی جنایت هست در امریکاست .
آخرین اخبار