کاهش شاخص سلامت دهان و دندان دانش‌‌آموزان

مدیر کل دفتر سلامت آموزش و پرورش با اشاره به اجرای برنامه‌های پیشگیرانه، از کاهش شاخص سلامت دهان و دندان دانش‌آموزان خبر داد.

کاهش شاخص سلامت دهان و دندان دانش‌‌آموزانحسن ضیا‌الدینی، مدیر کل دفتر سلامت وزارت آموزش و پرورش، در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره رسیدگی به وضعیت بهداشت دهان و دندان دانش‌آموزان عنوان کرد: شاخص سلامتی دهان و دندان دانش ‍‌‌آموزان با توجه به برنامه‌های در نظر گرفته شده نسبت به سه سال قبل ارتقا پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه آموزش بهداشت را در مدارس دنبال می‌کنیم، ادامه داد: برنامه‌هایی از قبیل فلورایدتراپی و برنامه‌های پیشگیرانه برای حفظ سلامت دهان و دندان شاخص DMFT را از سه به حدود 1.5 رسانده است.

مدیر کل دفتر سلامت وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: امسال هم برنامه‌های مشترک با وزارت بهداشت برای ارتقای سلامت دهان و دندان تداوم خواهد داشت.

ضیاالدینی درباره میزان اعتبار مورد نیاز برای ارتقای سطح سلامت دهان و دندان اظهار کرد: هر چه میزان اعتبار در نظر گرفته شده افزایش یابد برای بهبود سطح سلامت دانش‌آموزان بهتر خواهد بود و سال گذشته روند رسیدگی به وضعیت سلامت دهان و دندان کمرنگ شد که به دلیل مشکلات اعتباری وزارت بهداشت بوده است.

وی یادآورشد: امیدواریم سطح اعتبارات برای حوزه سلامت دانش‌آموزی هر چه بیشتر افزایش یابد چرا که برنامه‌های پیشگیرانه اثرات مثبتی در جامعه داشته و شاخص‌های سلامتی را ارتقا می‌دهد.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار