یکی از مسئولان انصارالله یمن گفت طرح مشترک آمریکا، عربستان و اسرائیل، دشمن و تهدید‌انگاری ایران به جای رژیم صهیونیستی است.

یک مقام انصارالله: خاورمیانه جدید، طرح مشترک آمریکا، عربستان و اسرائیل برای دشمن‌انگاری ایرانبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک عربی، «حسین العزی»، مسئول روابط خارجی شورای سیاسی گروه انصار الله یمن، اعلام کرد جایگزین کردن ایران به مثابه یک دشمن به جای رژیم صهیونیستی، بخشی از طرح «خاورمیانه جدید» است که آمریکا و اسرائیل برای فیصله دادن به موضوع فلسطین طراحی کرده‌اند.

وی به اسپوتنیک گفت: سخن گفتن از ایران و ایجاد شبهه در روابط با ایران و متهم کردن آن، در واقع بیش از آنکه ایده‌ای سعودی باشد، ایده‌ای صهیونیستی است. این ایده به طرح خاورمیانه جدید مربوط است، طرح آمریکایی- اسرائیلی که هدف از آن پایان دادن [برچیدن] موضوع فلسطین است.

این مسئول انصارالله یمن خاطر نشان کرد: «عربستان سعودی حق ندارد نوع روابط با دیگران یا دوستی با آن‌ها را برای ما تعیین کند تا ما نیز بر همین اساس به خصومت با ایران بپردازیم! [پذیرش]چنین چیزی جنون‌آمیز است. ما نمی‌توانیم به این علت که ایران با عربستان سعودی دچار اختلاف است، با آن خصومت‌ورزی کنیم. ما نمی‌توانیم برای اینکه به عربستان سعودی نشان دهیم که با ایران رابطه نداریم و کشوری مستقلی هستیم، با ایران دشمنی کنیم.»

مسئول روابط خارجی شورای سیاسی انصارالله تاکید کرد: «یمن کشوری مستقل است و از پنج هزار سال پیش با [عناصر تشکیل]  دولت آشناست و این کشور نمی‌تواند حیاط خلوتی برای هیچ کشور دیگر باشد. ما احترام زیادی برای ایران قائل هستیم، زیرا در امور دیگران دخالت نمی‌کند و نیز به این علت که بین ما و ایران خصومتی وجود ندارد. 

محمد بن‌سلمان، ولیعهد عربستان سعودی، روز جمعه (دیروز) در گفتگو با نشریه آمریکایی «تایم» ادعا کرد: «ایران علت مشکلات خاورمیانه است. بیشتر کشور‌های منطقه در خصومت علیه ایران وجه مشترک دارند؛ ایران انتخاب کرده است که دشمن اول باشد.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار