استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: اعتبار سد تنگ سرخ از ۳۰ میلیارد ریال به ۱۵۰ میلیارد ریال در بودجه سال ۹۷ افزایش یافت.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ؛ استاندار در بازدید از روند اجرای طرح احداث سد مخزنی تنگ سرخ از اختصاص اعتبار از منابع دیگری برای تسریع در روند اجرایی این سد خبر داد و گفت: اعتبارات سد تنگ سرخ از ۳۰ میلیارد ریال به ۱۵۰ میلیارد ریال در بودجه سال ۹۷ افزایش یافت.
احمدی با قدردانی از شکیبایی و همکاری مردم این منطقه با بیان اینکه با راه اندازی این سد آب شرب، آب صنعتی و کشاورزی شهر و روستا‌های اطراف یاسوج به میزان ۱۷ میلیون متر مکعب در سال را تامین می‌شود افزود: پیشرفت کاری این سد در ۴ ماهه اخیر از ۴ درصد به ۱۲ درصد ارتقا یافته و از مجموع ۲۷۰ متر تونل انحرافی سد تنگ سرخ تاکنون ۲۳۶ متر آن اجرا شده است.
احمدی بر پرداخت مطالبات و رعایت حقوق کشاورزان تاکید کرد و ادامه داد: پرداخت مطالبات مردم برای ما بسیار حائز اهمیت و درجه آن کمتر از احداث سد نیست و به طور قطع تا ریال آخر مطالبات مردم منطقه را پیگیری می‌کنم.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد بر احراز مالکیت اراضی این منطقه در اسرع وقت تاکید کرد و گفت: در این زمینه کارگروهی متشکل از مسئولان منابع طبیعی، محیط زیست، راه و شهرسازی، آب و فاضلاب و کارشناسان سابق این موضوع در استانداری تشکیل می‌شود.
وی با اشاره به اولویت‌های دولت در سال ۹۷ اضافه کرد: مسئله اشتغال، بافت‌های فرسوده، نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی، محیط زیست و مصرف بهینه آب از مهمترینِ این اولویت‌ها است.
احمدی با اشاره به وضعیت تنش آبی در برخی مناطق استان بیان کرد: مصرف بهینه آب در بخش‌های خانگی، کشاورزی و صنعتی باید به صورت ویژه مدیریت و از هدر رفت این منبع حیاتی جلوگیری شود.
نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی نیز در این بازدید به مزایای این طرح اشاره کرد و گفت: با بهره برداری از این طرح مهم علاوه بر تامین آب شرب شهر‌های یاسوج و شیراز و اراضی کشاورزی روستا‌های حاشیه در زمینه اشتغال‌زایی و اقتصاد منطقه نیز کمک خواهد شد.
زارعی افزود: تلاش خواهد شد به زودی وضعیت تملک اراضی و باغات این منطقه تعیین تکلیف و مطالبات کشاورزان پرداخت شود.
وی از مسئولان قرارگاه خاتم الانبیا خواست تسریع در روند اجرای سد مخزنی تنگ سرخ را در اولویت قرار دهند و با استفاده از تمام ظرفیت‌ها به تکمیل آن کمک کنند.
نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا این سد را پیشانی طرح‌های استان و از مهمترین طرح‌های آبی برشمرد و ادامه داد: علاوه بر اعتبارات مصوب، اعتبارات دیگری نیز برای تکمیل این طرح مهم تزریق خواهد شد.
 
انتهای پیام/ش

افزایش ۵ برابری اعتبار طرح سد تنگ سرخ

 

برچسب ها: استانداری ، اعتبارات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۱ ۱۸ فروردين ۱۳۹۷
چرا آب شیراز باید تامین شه؟ مگه کم بودجه برا این شهر در نظر گرفتن که آبم بهش میدین؟؟؟؟؟؟ین سد رو کجا احداث می کنن؟ نکنه رود بشار خشک شه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۱ ۱۸ فروردين ۱۳۹۷
در مورد جزئیات این طرح توضیح بدید