رئیس اتحادیه صنف قصابان استان یزد گفت: با خشک‌سالی‌های موجود در اواخر سال جاری با کمبود گوشت در استان مواجه خواهیم بود.

رئیس اتحادیه صنف قصابان استان یزد درگفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ؛ گفت: از کاهش هشت‌ تا ۱۰ درصدی خرید گوشت در بازارعید استان یزد خبر داد و گفت: دلیل این کاهش خرید مصرف بیشتر مرغ نسبت به گوشت بوده است؛ همچنین گرانی از عوامل کاهش خرید در هر صنفی محسوب می‌شود.

حسین حاجی زینلی با اشاره به خشک‌سالی و تأثیرات منفی درروند تولید گوشت دام افزود: مسئولین ذی‌ربط دامداران را یاری کرده و تدابیری بیندیشند و به تأمین آذوقه موردنیاز دام بپردازند، در غیر این صورت با خشک‌سالی‌های موجود در اواخر سال جاری با کمبود گوشت در استان مواجه خواهیم بود.

وی ادامه داد: بیشترین مصرف گوشت از نوع گوسفندی بوده است و تغییرات قیمتی را در بازار خریدوفروش نداشته‌ایم.

رئیس اتحادیه صنف قصابان استان یزد با اشاره به خشک‌سالی‌های موجود در استان یزد، تصریح کرد: به دلیل خشک‌سالی رخ‌داده در استان و کاهش علوفه موردنیاز دام، دامداران علیرغم میل مجبور به فروش و ذبح دام خود می‌شوند که به‌موجب آن با فروانی گوشت و کاهش قیمت آن روبرو خواهیم شد؛ لذا در سال بعدازاین روند با کاهش گوشت و افزایش قیمت آن روبرو هستیم.

حاجی زینلی با اشاره به قیمت روز گوشت در بازار استان یزد، اظهار داشت: گوشت بره لخت باقیمت ۳۹ هزار تومان و با دنبه ۳۲ هزار تومان، گوشت شتر لخت باقیمت ۴۱ هزار تومان و به همراه دنبه ۳۸ هزار تومان و گوشت گوساله نیز ۳۷ هزار تومان به‌صورت لخت و ۳۲ هزار تومان به همراه دنبه در بازار در حال خریدوفروش است.

انتهای پیام/ی

خشک‌سالی و تأثیرات منفی درروند تولید گوشت دام

برچسب ها: بازار ، اخباراقتصادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار