محمد جواد آذری جهرمی در صفحه توییتر خود مطلبی درباره حمله شب گذشته منتشر کرد.

هسته شبکه ملی اطلاعات به دلیل توجه به هشدار و انجام اقدامات از حمله در امان بوده‌اندبه گزارش خبرنگار حوزه سیاسیون  گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ شب گذشته حدود ساعت 21:20 ناگهان تعداد زیادی از سایت‌های اینترنتی از دسترس کاربران اینترنت خارج شد. این اختلال ناشی از یک حمله سایبری به زیرساخت‌های کشور بود.

در همین رابطه محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با انتشار پستی در صفحه توییتر خود  از انتشار  بیانیه رسمی نتایج از سوی روابط عمومی وزارت ارتباطات خبر داد.

محمد جواد آذری جهرمی در صفحه توییتر خود نوشت:

"لحظاتی پیش جلسه اضطراری بررسی حمله شب گذشته خاتمه یافت و تا ساعاتی دیگر بیانیه رسمی نتایج از سوی روابط عمومی وزارت ارتباطات منتشر خواهد شد. هسته شبکه ملی اطلاعات در شرکت ارتباطات زیرساخت و نیز شبکه اپراتورهای موبایل به دلیل توجه به هشدار و انجام اقدامات از حمله در امان بوده‌اند."

توضیحات وزیر ارتباطات پس از جلسه اضطراری بررسی حمله شب گذشته

آذری جهرمی در دومین پست خود نیز نوشت: "حدود ۳۵۰۰ مسیریاب از مجموع چند صد هزار مسیریاب شبکه کشور متاثر از حمله شده‌اند. عملکرد شرکتها در دفع حمله و بازگردانی به شرایط عادی مناسب ارزیابی شده است. ضعف در اطلاع رسانی مرکز ماهر به شرکتها و نیز ضعف در پیکره بندی مراکز داده وجود داشته است."

توضیحات وزیر ارتباطات پس از جلسه اضطراری بررسی حمله شب گذشته

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۴ ۱۸ فروردين ۱۳۹۷
درود بر آقای جهرمی وزیر محترم ارتباطات
آخرین اخبار