سخنگوی کاخ سفید مدعی شد رئیس‌جمهور آمریکا می‌داند چگونه در جنگ تجاری با چین، پیروز شود.

کاخ سفید: ترامپ می‌تواند در جنگ تجاری با چین پیروز شودبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، سارا سندرز، سخنگوی کاخ سفید، روز جمعه در جریان یک نشست مطبوعاتی اعلام کرد اگر دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، بتواند هدایت مذاکرات را برعهده بگیرد، می‌تواند جنگ تجاری علیه چین را پیروز شود.

او در پاسخ به این سوال که آیا ترامپ بر این باور است که پیروزی در جنگ تجاری آسان خواهد بود، گفت: رئیس جمهور احساس می‌کند که اگر مسئولیت مذاکرات به او سپرده شود وی قطعا بهترین فرد مذاکره‌کننده در آن زمان  خواهد بود.

سخنگوی مطبوعاتی کاخ سفید در ادامه افزود: ممکن است به علت وضع تعرفه تجاری میان چین و آمریکا در بازار سهام آمریکا، نوساناتی را شاهد باشیم، اما پکن باید اقدامات «غیرقانونی و ناعادلانه» خود را تغییر دهد.

سندرز تاکید کرد چین مسئول ایجاد مناقشه تجاری است و رئیس جمهور ما در تلاش است تا با اعمال فشار بر این کشور آنها را مجبور به تغییر در اقدامات تجاری ناعادلانه خود نماید.

ترامپ روز پنج‌شنبه به نماینده تجاری آمریکا دستور داد تا 100 میلیارد دلار تعرفه اضافی را برای مواجه با اقدامات چین در نظر بگیرد.

دولت چین نیز این هفته اعلام کرد طرح پیشنهادی خود را برای اعمال 25 درصد تعرفه بر بیش از 100 کالای وارداتی از آمریکا را ارائه کرده است.

روز جمعه و پس از آنکه دونالد ترامپ برنامه‌های جدید خود را برای وضع تعرفه‌های جدید اعلام کرد، نگرانی‌های ناشی از وقوع جنگ تجاری میان چین و آمریکا سبب کاهش چشمگیری در شاخص بازار سهام داوو جونز شد.

روز جمعه شاخص داو جونز، که به عنوان معیار عملکرد بازار بکار می‌رود، 572 درجه، معادل 2.3 درصد، کاهش از خود نشان داد.

در اوایل ماه مارس رئیس جمهور آمریکا با امضاء دستوری، 25 درصد مالیات بر واردات فولاد و 10 درصد بر آلومینیوم وضع کرد. به دنبال آن او در دستوری 60 میلیارد دلار تعرفه اضافی را بر علیه اقدامات چین اختصاص داد.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، چین ، کاخ سفید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار