اشرف بروجردی با اشاره به نقش سینما در توسعه فرهنگ گفت: سرمایه‌گذاری در این زمینه باعث ایجاد ارزش افزوده جهانی می‌شود.

به گزارش حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سرمایه گذاری در جشنواره جهانی فیلم فجر ارزش افزوده ای در مقیاس جهانی استاشرف بروجردی رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران با اشاره به اینکه در عصر حاضر کاربردی ترین ابزار برای توسعه و ماندگاری فرهنگ، فیلم و تصویر است؛ گفت: در زمانی که ما درگیر مسائلی در جامعه بودیم و شاید در آن سال ها احساس نمی شد که برگزاری چنین جشنواره ای ضرورت دارد، جشنواره جهانی فیلم فجر شکل گرفت و یکی از تصمیم های درست آن دوران بود.

وی افزود: کسانی که ضرورت برگزاری جشنواره جهانی فیلم فجر را احساس کرده بودند به خوبی متوجه شده بودند که ما می توانیم از دل هنر و سینما، فرهنگمان را تعمیم ببخشیم، ماندگار کنیم و به گوش دیگران برسانیم.

بروجردی یکی از ابزارهای ماندگار کردن فرهنگ کشورمان و رساندن پیام آن به جهان را برگزاری جشنواره جهانی فیلم فجر دانست و گفت: جشنواره جهانی فجر فرصتی است که می تواند هویت واقعی و ارزش های فرهنگی مان را به جامعه جهانی معرفی کند.

رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران با تصریح بر اینکه یکی ارزش های فرهنگی ما کرامت انسانی است، گفت: جشنواره جهانی فجر می‌تواند به دنیا نشان دهد که در جامعه ما با اینکه مذاهب مختلفی وجود دارد؛ ولی همواره همزیستی مسالمت آمیزی بین مذاهب و ادیان مختلف وجود دارد. به همین دلیل است که امروزه علایق جهانی و سینماگران بین المللی مایل هستند که در جشنواره جهانی فیلم فجر حضور داشته باشند.

وی در پایان با تاکید بر اینکه سرمایه گذاری در جشنواره جهانی فیلم فجر هرگز بی فایده نخواهد بود، گفت: در حقیقت این سرمایه گذاری باعث بوجود آمدن ارزش افزوده برای جامعه ما و جامعه جهانی و نوع بشر خواهد شد.

انتهای پیام/

اظهار نظر رئیس کتابخانه ملی درباره جشنواره جهانی فجر

 

برچسب ها: جشنواره فجر ، کتاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار