کمیته روابط خارجی سنای آمریکا ۱۲ آوریل در نشستی صلاحیت مایک پمپئو را برای تصدی سمت وزارت امور خارجه این کشور بررسی خواهد کرد.

بررسی صلاحیت مایک پمپئو برای تصدی سمت وزارت امور خارجه آمریکا در کمیته روابط خارجی سنابه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری ایتارتاس، سخنگوی کمیته روابط خارجی سنای آمریکا اعلام کرد این کمیته 12 آوریل در نشستی صلاحیت مایک پمپئو را برای تصدی سمت وزارت امور خارجه این کشور بررسی خواهد کرد.

وی افزود سناتور باب کورکر، رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا اعلام کرد نشست بررسی صلاحیت مایک پمپئو، نامزد مورد نظر دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، برای وزارت امور خارجه 12 آوریل برگزار خواهد شد.

در نشست کمیته روابط خارجی سنای آمریکا، اعضای این کمیته سوالات متعددی را از افرادی که برای تصدی پست های کلیدی دولتی نامزد شده اند مطرح می‌کنند و به طور ویژه سیاست های آنها را مورد پرسش قرار خواهند داد. پس از این مرحله به صلاحیت نامزد مورد نظر رای مثبت خواهند داد یا وی را رد خواهند کرد. چنانچه نامزد مورد نظر مورد تایید قرار گیرد، نامزدی وی در سنای آمریکا به رای گذاشته خواهد شد.

پیش‌بینی می‌شود جمهوریخواهان که اکنون کنترل سنا را در اختیار دارند با نامزدی مایک پمپئو به عنوان وزیر امور خارجه مخالفتی نکنند.

سناتور چاک شومر، رهبر اقلیت دموکرات در سنای آمریکا پیشتر گفته بود امیدوار است مایک پمپئو به عنوان وزیر امور خارجه سیاست های سختگیرانه‌تری را در قبال روسیه و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور در پیش بگیرد.

دونالد ترامپ 13 مارس اعلام کرد رکس تیلرسون وزیر امور خارجه این کشور برکنار شده است و مایک پمپئو جانشین وی خواهد شد.

انتهای پیام/

کمیته روابط خارجی سنای آمریکا صلاحیت مایک پمپئو را بررسی می‌کند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار