فرماندار شهرستان اهر از اختصاص ۱۰ درصد بودجه عمومی شهرداری اهر، برای اجرای برنامه‌های فرهنگی در سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛زاهد محمودی فرماندار شهرستان اهردر نخستین جشنواره رشته محلی گفت: شناساندن پتانسیل‌های شهرستان اهر در زمینه‌های مختلف اعم از سوغاتی ها، محصولات صنایع دستی و کشاورزی در قالب برگزاری جشنواره‌ها از برنامه‌های پیش بینی شده با برندسازی محصولات است.

وی افزود: یکی از زمینه‌های ایجاد اشتغال در منطقه، لزوم خرید کالا‌های تولیدی فعالان عرصه‌های هنری، فرهنگی، صنایع دستی و کشاورزی از سوی شهروندان اهری است و از تولیدکنندگان نیز انتظار داریم برای جذب مشتری بیشتر در تولیدات کیفیت را در اولویت قرار دهند.

محمودی گفت: احداث نمایشگاه دائمی عرضه محصولات صنایع دستی، دامی و کشاورزی منطقه از اولویت‌های مهم در شهرستان اهر است، که خود فعالان در این زمینه‌ها نیز می‌توانند در جهت احداث نمایشگاه دائمی پیشقدم شوند.

گفتنی است از زمان‌های دور توسط زنان روستا‌های شهرستان اهر رشته‌های محلی و سنتی (یا اریشته) تولید می‌شود، اما رشته‌های تولیدی در روستای دیزبین زبانزد خاص و عام است و علاوه بر شهروندان اهری، مسافران نیز به خرید رشته‌های این روستا تمایل بیشتری دارند و با توجه به اینکه رشته‌ها به صورت پلویی و یا در تهیه آش استفاده می‌شود دارای ارزش غذایی بیشتری است و اگر به صورت صنعتی نیز بسته بندی و عرضه شود می‌تواند در ایجاد اشتغال نقش بسزایی داشته باشد.

لازم به یادآوری است در پایان این جشنواره از حاضران با غذا‌های تهیه شده از این رشته‌ها پذیرایی شد.

 

انتهای پیام/ش

برگزاری نخستین جشنواره رشته محلی درشهرستان اهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.