تحریم‌های جدید آمریکا علیه روسیه تاثیری بر مذاکرات میان روسیه و هند در رابطه با فروش سامانه‌های دفاع هوایی اس-۴۰۰ به دهلی‌نو نخواهد داشت.

اسپوتنیک: علی‌رغم تحریم‌های ضد روسی آمریکا فروش اس-۴۰۰ روسیه به هند به قوت خود باقی استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، تحریم‌های جدید آمریکا علیه شرکت دولتی صادرات سلاح «روسوبرون‌اکسپورت» روسیه تاثیری بر مذاکرات میان روسیه و هند در رابطه با فروش سامانه‌های دفاع هوایی اس-400 ترایمف به دهلی نو نخواهد داشت.

یک منبع نزدیک به مذاکرات فروش این سامانه تسلیحاتی به هند گفت: «این موضوعی است که باید دولت هند در رابطه با آن تصمیم بگیرد و من فکر نمی کنم دولت هند حاضر باشد بر سر مسائل دفاعی خود با کسی مصالحه کند. امنیت و آرامش داخلی اولویت های هند هستند تا هیچ مشکلی با همسایگان ایجاد نشود. باز هم تکرار می کنم امنیت اولویت اول هند است. در نتیجه تصور نمی کنم چیزی در رابطه با این موضوع (تحویل سامانه اس چهارصد) تغییر کند.»

آمریکا اخیرا تحریم‌هایی علیه سی و هشت فرد و نهاد روسی از جمله روسوبرون‌اکسپورت و چندین مقام و تاجر ارشد دولتی روسیه وضع کرده است. هند مایل است تا پیش از پایان سال 2022 پنج واحد اس-400 را در نیروهای نظامی خود بکار بگیرد.

سامانه اس-400 قادر است تمامی تهدیدهای هوایی را در فواصلی تا 250 مایل (چهارصد کیلومتر) رهگیری و نابود کند و همزمان با شش هدف درگیر شود. هر سامانه اس-400 شامل رادار جستجو و ردیابی، هشت پرتابگر، صد و دوازده موشک هدایت پذیر و وسایل فرماندهی و پشتیبانی رزمی است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار