فرماندار تربت جام گفت : جایگاه تولید و اکتشاف علم در حوزه و دانشگاه است که باید این مراکز رویکرد را به این سمت ببرند.

حوزه و دانشگاه جایگاه تولید و اکتشاف علم استبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ،مرتضی حمیدی فرماندار تربت جام در دومین همایش دانشجویان و فرهنگیان اهل سنت تربت جام گفت : دانشجویان و طلاب علوم دینی باید با جهاد علمی به مسایل روز، پژوهش، دین، اقتصاد، سیاست و اعتقاد کاملا آشنا باشند تا وقتی فرصت ، آگاهی ، دانش و علم یکدیگر را ملاقات کند موفقیت حاصل شود.

وی افزود : رسالت دانشجویان و طلاب در مراکز آموزشی توجه به خودباوری ، خلاقیت ، آرمان خواهی نوآوری ، دوری از تفرقه و حرکت در راستای اهداف نظام اسلامی، دولت و تلاش برای پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی باشد.

فرماندار تربت جام گفت : نسل جوان و نوجوان قرن حاضر مهارت و آموزش لازم را ندارد و خانواده نیز کارکرد خود را از دست داده است و باید نگاه ما از سنتی به مدرن تبدیل شود که متاسفانه آموزش و پرورش و دانشگاه دچار روش‌های سنتی هستند و باید این رویکرد تغییرکند.
 

استاد حوزه و دانشگاه شهرستان خواف در ادامه همایش گفت : درعصر حاضر با پیشرفت علم و تکنولوژی و رفاه طلبی چرا آرامش وجود ندارد و آمار جرم جنایت در جهان افزایش یافته و انسانها مثل گرگ به جان هم افتادند و این به خاطر فاصله گرفتن از دستورات خدا و بزرگان دین است .

مولانا عیدی خانی افزود :کسب علم و دانش زمانی ارزش دارد که توام با ایمان و دین باشد چون آرامش و آسایش در گرو ایمان به خداست .

وی گفت :علمی که خدا را برای ما حاصِل نکند حلقه ای برای پیشبرد اهداف حیوانی است و سلاحهای کشتار جمعی توسط دانشگاهی ها ساخته شده است و دانش به تنهایی نجات بخش انسانها نیست .

استاد حوزه و دانشگاه خواف افزود :روح انسان نیازمند غذای روحانی است و کسب ایمان برای برقراری با خداوند است.

مولانا عیدی خانی گفت :فرصت ها کوتاه اما راه طولانی است وانسان ها نباید فریب بخورند ودل رابه غیر خدا بسپارند ومومنان امنیت ،آرامش را می آورند ودلسوز هم هستند.

استاد حوزه علمیه احمدیه تربت جام هم درادامه این مراسم گفت:مشکلات عالم اسلام دل هرمومن مسلمان را به درد می آورد و مسلمانان درآتش جنگ و خون ریزی به دست آمریکای جهانخوار و رژیم غاصب صهیونیستی می سوزند.

مولانا سید هاشم موسوی افزود: خداوند راه سعادت را به ما نشان داده است و دنیای غرب و اروپا در زمینه های علمی و مادی با پشت کردن به دین پیشرفت کردند اما آسایس و آرامش ندارند و به بن بست رسیدند.

وی گفت :غرب به این نتیجه رسیده که مشکل آنان نبود دین و خدا در زندگی بشریت است و اهل ایمان سعادت دنیا و اخرت را دارند و راه نجات خشکسالی ، جنگ و خون ریزی آشتی با خدا و زنده کردن ایمان در زندگی است .

استاد حوزه علمیه احمدیه تربت جام افزود : دانشجویان در مراکز دانشگاهی مورد هدف شبهات و شهوات قرارگرفته وراه نجات آنان مسلح شدن به عمل صالح ‌،ایمان ،اقامه نماز ،ارتباط با خدا،پیامبران الهی ،قرآن و خیرخواهی از دیگران است .

معاون آموزشی و فرهنگی حوزه علمیه احمدیه تربت جام گفت: وحدت حوزه و دانشگاه و کار فرهنگی ،پژوهشی ،تحقیقاتی و تولید علم موجب بهبود و ارتقای حوزه فرهنگی در جامعه می شود.

حسین جامی الاحمدی افزود: در عصر فناوری اطلاعات و تهاجم فرهنگی که برعلیه مسلمانان صورت گرفته واذهان مردم را به هم ریخته وبه انحراف کشانده دو بال اسلام و دین راهگشاو امید بخش برای هدایت جوانان و نوجوانان می باشد.


در پایان همایش شرکت کنندگان از آثار مجموعه تاریخی مزار شیخ الاسلام احمدجامی بازدید کردند.

انتهای پیام // ز. ج
 


برگزاری دومین همایش دانشجویان وفرهنگیان اهل سنت تربت جام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.