رئیس بخش کنترل و منع گسترش تسلیحات هسته‌ای وزارت خارجه روسیه، برگزاری رزمایش نظامی مشترک کره جنوبی و آمریکا را مانعی برای برگزاری مذاکرات با پیونگ‌یانگ دانست.

مقام روس: رزمایش نظامی سئول و واشنگتن مانعی برای برگزاری مذاکرات با پیونگ یانگ استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «میخائیل اولیانوف»، رئیس بخش کنترل و منع گسترش تسلیحات هسته ای وزارت امور خارجه روسیه در مصاحبه با خبرگزاری اسپوتنیک گفت: رزمایش نظامی مشترک آمریکا و کره جنوبی به ایجاد شرایط مناسب برای برگزاری مذاکرات با کره شمالی کمکی نمی کند.

وی افزود: با توجه به مانور نظامی مشترک واشنگتن و سئول، بدون شک باید گفت این گونه فعالیت های نظامی در مقیاس وسیع به ایجاد فضای مطلوب برای برگزاری مذاکرات معمولی (بین آمریکا و کره شمالی) کمکی نمی کند.

اولیانوف با اشاره به اتمام رزمایش نظامی آمریکا و کره جنوبی پیش از دیدار سران دو کره در 27 آوریل (7 اردیبهشت) ادامه داد: ظاهرا گفتگوهای بین دو کره ادامه خواهد داشت. به عقیده من، آنچه در مذاکرات بین آمریکا و کره شمالی مهم است، تضمین امنیت پیونگ یانگ و حصول اطمینان از آن است.

از روز یکشنبه، نیروهای ارتش آمریکا و کره جنوبی، که پیشتر رزمایش مشترک خود را به واسطه برگزاری بازی های المپیک زمستانی، متوقف کرده بودند، از سر گرفتند. در این رزمایش مشترک نظامی یک ماهه، 23 هزار و 700 نیروی آمریکایی و 300 هزار نیرو از کره جنوبی شرکت می کنند.

تمرینات نظامی واشنگتن و سئول در شبه جزیره کره، اقدامی تحریک آمیز تلقی می شود که ممکن است مذاکرات آتی احتمالی بین آمریکا و کره شمالی را برای کاهش تنش ها در شبه جزیره را هدف قرار دهد.

چندی پیش، مشاور امنیت ملی کره جنوبی که در رأس یک هیئت مهم، برای ارسال پیامی از سوی رهبر کره شمالی به واشنگتن رفته بود، در کاخ سفید اعلام کرد رهبر کره شمالی از ترامپ برای آغاز مذاکره دعوت کرده است. این مذاکرات قرار است در ماه می برگزار شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: روسیه ، آمریکا ، کره شمالی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار