مدیر نمایندگی ستاد دیه سیستان و بلوچستان گفت: با آزادی ۱۳۳ زندانی جرائم غیر عمد در سال گذشته اکنون فقط ۷۰ محکوم جرائم غیر عمد در زندان‌های استان در انتظار آزادی به سر می‌برند.

رحمدل بامری مدیر نمایندگی ستاد دیه سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت: ۱۳۳ زندانی جرائم غیر عمد در سال ۹۶ با همیاری خیرین آزاد شدند و اکنون ۷۰ زندانی غیر عمد دیگر در استان وجود دارد.

بامری  افزود: رقم بدهی محکومان آزاد شده عددی معادل ۱۰۶ میلیارد و ۲۱ میلیون ریال بود که ۶ میلیارد و ۴۶۵ میلیون ریال به صورت کمک ویژه به مددجویان مستمند و بعضاً کپرنشینان توابع شهرستان‎های فقیرنشین پرداخت شده است.

وی ادامه داد: ۳ میلیارد و ۹۴۰ میلیون ریال از طریق تسهیلات بانکی بدون سود، ۳ میلیارد و ۸۲۹ میلیون ریال از طریق خانواده خود زندانیان، ۱۱ میلیارد و ۶۹۷ میلیون ریال از محل کمک‌های مصوب صندوق خسارت‌های بدنی و مابقی از طریق اخذ گذشت رضایتمندانه از سوی شکات تأمین شده است.

بامری گفت: ۱۸ نفر از این افراد به علت ناتوانی در پرداخت دیه، ۴۲ نفر به علت محکومیت مالی ناشی از چک و ۷۳ نفر هم بابت ناتوانی در پرداخت مهریه و نفقه در زندان‌های سراسر استان تحمل حبس می‌کردند.

مدیر نمایندگی ستاد استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: هم‌اکنون ۷۰ زندانی جرائم غیر عمد در سطح زندان‌های استان پهناور سیستان و بلوچستان تحمل حبس می‌کنند که از این تعداد ۱۴ نفر بابت دیات ناشی از حوادث رانندگی، ۲۷ نفر به علت محکومیت‌های مالی و ۲۹ نفر هم به علت ناتوانی در پرداخت مهریه و نفقه در بند زندان حضور دارند.

وی خاطرنشان کرد: در آخرین جلسه هیئت‌امنای این ستاد مردمی در اسفند ماه سال گذشته موجبات آزادی ۹ زندانی واجد شرایط با مبلغ بدهی ۴۱۰ میلیون تومانی فراهم شد.

انتهای پیام/ع

آزادی زندانیان جرائم غیر عمد در سیستان و بلوچستان 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.