آیت‌الله علوی گرگانی گفت:خدمت به طبقه ی ضعیف مورد توجه مسئولان باشد چراکه این قشر سهم بزرگی در انقلاب اسلامی داشتند.

خدمت به طبقه ی ضعیف مورد توجه مسئولان باشد/توسعه ی پوشش‌ بیمه‌ای در مراکز درمانی کشوربه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛آیت‌الله علوی گرگانی از مراجع معظم تقلید امروز در دیدار با وزیر بهداشت که در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد، اظهار کرد: مسئولان باید بدانند که مجاهدت‌های پابرهنگان جامعه آن‌ها را بر سرکار آورده است.

وی با تأکید بر اهمیت خدمات‌رسانی به اقشار ضعیف و کم‌درآمد جامعه افزود: خدمت به طبقه ی ضعیف جامعه همواره باید موردتوجه و اهتمام مسئولان باشد چراکه این قشر سهم بزرگی در انقلاب اسلامی داشتند.

مرجع تقلید شیعیان با انتقاد از برخی وعده‌های انتخاباتی مسئولان در جریان انتخابات گوناگون در کشور گفت: مسئولان برای موفقیت در انتخابات وعده‌هایی به مردم داده‌اند که نباید داده می‌شد، این وعده‌ها سبب ایجاد فاصله بین انتظارات مردم و توان واقعی دولت شده است.

ضرورت توجه به مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم

 آیت‌الله علوی گرگانی با تأکید بر ضرورت کاهش فاصله بین وعده‌های انتخاباتی و اقدامات صورت گرفته عنوان کرد: دولت باید تلاش کند فاصله‌های ایجادشده بین انتظارات و وعده‌ها داده‌شده را کمتر کند،دولت جمهوری اسلامی باید اقداماتی انجام دهد که به الگویی در بین ملت‌های دیگر تبدیل شود.

وی مشکلات اقتصادی و معیشتی عموم مردم را موردتوجه قرارداد و تأکید کرد: پوشش‌ بیمه‌ای در مراکز درمانی کشور باید توسعه پیدا کند تا بیماران به‌جز درد و بیماری، نگرانی دیگری را احساس نکرده و دغدغه اقتصادی از بین آن‌ها برداشته شود.

 آیت‌الله علوی گرگانی با اشاره به برخی تعالیم اسلام در مسئله طب و اختلاف‌نظرهای ایجادشده در ماه‌های اخیر در این زمینه، ابراز کرد: باید نشستی مشترک بین مدیران وزارت بهداشت و متخصصان طب اسلامی انجام شود تا تجربه‌های آن‌ها درزمینهٔ طب اسلامی شناسایی‌شده و ادعاهای آن‌ها موردتوجه قرار گیرد چراکه در برخی مواقع تجربه بالاتر از علم و دانش است.

این مرجع تقلید با تأکید بر ضرورت استفاده از تولیدات داخلی در مصارف درمانی و پزشکی کشور عنوان کرد: در سال حمایت از کالای ایرانی باید داروهای ایرانی باکیفیت در مراکز درمانی استفاده شود.

وضعیت نگران کننده بیماری های اعصاب و روان در کشور

قاضی زاده هاشمی،وزیر بهداشت هم در این دیدار با ارائه ی گزارشی از عملکرد وزارت بهداشت گفت: باوجود تمام مشکلات و هیاهوهای سیاسی، رضایت نسبی در ایجاد مراکز درمانی و بهبود خدمات‌رسانی در کشور اتفاق افتاده است.

وی با هشدار نسبت به حساس بودن اقشار مختلف مردم در برابر سلامتی و تندرستی خود گفت: علت بسیاری از مرگ‌ومیرها در کشور عمدتاً به خاطر بی‌تفاوتی مردم نسبت به‌سلامت غذا و جسم خودشان است.

وزیر بهداشت  دوری از فرهنگ وارستگی را یکی از مهم‌ترین دلایل ایجاد افسردگی‌های گسترده در جامعه دانست و عنوان کرد: افسردگی‌های عمیق در کشور به دلیل وضعیت فرهنگ حرص و آز بوده که جامعه آن را ایجاد و دنبال می‌کند.

قاضی زاده هاشمی با ابراز نگرانی نسبت به بیماری‌های اعصاب و روان در کشور تأکید کرد: وضعیت عمومی کشور در مسئله بیماری‌های اعصاب و روان نگران‌کننده است که بخش عمده آن به دلیل عدم رعایت موازین اخلاقی و وارستگی در زندگی مؤمنانه به وجود آمده است.

وی ادامه داد: وضعیت کشور در حوزه بیماری‌های غیر واگیر مانند فشارخون و دخانیات نیز مطلوب نیست که ضرورت داشته تا فرهنگ و بهداشت عمومی درزمینهٔ بیماری‌های غیر واگیر افزایش پیدا کند، آمار اضطراب و بیماری‌های روان و اعصاب در کشور روزبه‌روز در دست افزایش است.

طب سنتی باید نقش مکمل را در مسئله درمان بازی کند

وزیر بهداشت با انتقاد از برخی تعالیم ارائه‌شده در حوزه طب اسلامی در کشور تصریح کرد: طب اسلامی آسیب‌های فراوانی به باورهای دینی و لباس روحانیت با اهداف مشخص زده است ،دادگاه ویژه روحانیت در این زمینه تصمیمات خوبی در روزهای اخیر در قبال برخی افراد گرفته است.

وی  تأکید کرد: 7 دانشکده طب سنتی در کشور دایر بوده و وزارت بهداشت نیز از این مراکز حمایت می‌کند اما طب سنتی باید نقش مکمل را در مسئله درمان بازی کرده و در این زمینه نقش خود را ایفا کند.

قاضی‌زاده هاشمی با اشاره به طرح جامع نظام سلامت، ابراز کرد: در قالب این طرح و در حوزه بیمه ای 11 میلیون نفر از حاشیه‌نشینان شهری توسط دولت تحت پوشش‌های بیمه‌ای قرارگرفته‌اند، درزمینهٔ بیمه صرفاً افراد مستحق باید تحت پوشش‌های بیمه‌ای طرح نظام سلامت قرار گیرند،طب سنتی میراث گران‌قدری در دست مردم و مراکز درمانی بوده که باید ساماندهی درستی در این زمینه صورت گیرد.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار