معاون جهاد کشاورزی استان سمنان از افزایش نظارت بر مزارعی که سال گذشته درصد سن‌زدگی بالای ۲ درصد و یا نزدیک ۲ درصد بوده است خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، لطف الله رضایی معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان در جلسه کمیته ستاد کنترل عوامل خسارت زای غلات این استان گفت : این مهم با هدف حفاظت از مزارع استان سمنان و همچنین جلوگیری از افزایش درصد سن‌زدگی انجام می‌شود.

وی با اشاره به اقدامات این سازمان در راستای حفاظت از اراضی کشاورزی استان سمنان گفت : مبارزه با سن مادری غلات از اوایل امسال در سطح مزارع این استان آغاز شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از ناظران و کارشناسان مزارع خواست تا با اطلاع ‌رسانی به کشاورزان آنان را در مبارزه به موقع با سن غلات یاری کنند.

رضایی با بیان اینکه برگزاری کلاس‌های آموزشی یکی از اقدامات این سازمان در راستای ارتقای اطلاعات بهره برداران بخش کشاورزی است که به صورت مستمر برگزار می‌شود بر ضرورت اجرای کارگاه آموزش عملی کارشناسان ناظر معین در مراکز خرید در خصوص آشنایی هر چه بیشتر با نحوه تعیین کیفیت گندم تأکید کرد.

توصیه استفاده از کود اوره و عناصر میکرو همراه با سمپاشی به کشاورزان برای تأثیرگذاری بیشتر در رشد رویشی غلات از مصوبات جلسه کمیته ستاد کنترل عوامل خسارت زای غلات سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان بود.

بررسی موضوع امکان استفاده از تکنولوژی پهپاد در مزارع استان برای سمپاشی و ارائه گزارشات مستمر روزانه به سازمان در مورد اعلام سطوح مبارزه از دیگر موضوعاتی بود که به عنوان مصوبه در این جلسه مطرح شد.

انتهای پیام / ه

آغاز مبارزه با سن مادری غلات در مزارع استان سمنان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.