بی آزار تهرانی گفت: صرفا با شعار نمی‌توان کاری پیش برد؛ باید تا حدی کیفیت کالا را بالا ببریم که دیگر نیازی به اجناس خارجی نداشته باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین احسان بی آزار تهرانی کارشناس و سخنران امور دینی در گفتگو با حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درخصوص شعار سال «حمایت از کالای ایرانی» گفت: ما صنعت را در دو بخش بومی و وارداتی می بینیم و توسعه صنعت یکی از عوامل استقلال اقتصادی و پیروزی بر دشمنان است، امروز نمی‌شود صرفا یک نگاه معیشتی و تجاری داشته باشیم. امروز برنامه ما یک برنامه استراتژیک است، از این طریق که دشمن دارد به همه اهداف مقدس و سرمایه‌های ما ضربه می‌زند. همچنین ما در روایات مختلف دینی داریم که پیامبر اکرم (ص) می فرمایند:  «إنَّ اللّه َتعالى یُحِبُّ العَبدَ المؤمنَ المُحْتَرِفَ» «خداوند متعال بنده مؤمن شاغل را دوست دارد. (کنز العمّال: ۹۱۹۹).» این یعنی توجه اسلام به پیشه وری و اینکه کسی که در راه رزق حلال و کسب و کار فعالیت می‌کند جهادگر توصیف شده و کسی که کنار خود پیامبر خدا (ص) ایستاده است.

وی در ادامه بیان کرد: از امیرالمومنین (ع) به مالک اشتر سفارش ویژه شده است که ای مالک به تجار، صنعتگران و تولیدگران توجه خاص داشته باش و سفارشات را در خصوص آن‌ها بپذیر، چرا که این جماعت همان سرمایه‌های اصلی مردم هستند.»؛ درواقع دین یک نگاه حمایتی دارد و ما در دو جا داریم بیت الله الحرام و اموال مردم به عنوان محور زندگی توصیف شده است.

این سخنران افزود: زمانی وارد صنعت بومی می‌شویم که بتوانیم اعتماد به حرفه آموزی را ترویج دهیم. محور اصلی این است که ما پیش از این هم توانستیم مقابل دشمن ایستادگی کنیم، ما اگر استقلال اقتصادی نداشته باشیم، استقلال سیاسی و موفقیت اجتماعی نیز نخواهیم داشت.

حجت الاسلام و المسلمین بی آزار تهرانی اظهار کرد: اسلام مبارزه با فقر را سرلوحه خود قرار داده است و حمایت از تولیدگر را در راس می‌داند. ما برای اینکه بتوانیم در تقابل با دشمن بایستیم باید الگو سازی کنیم و عیار تولیداتمان را بالا ببریم، صرفا با شعار  نمی‌توانیم کاری از پیش ببریم. باید تا حدی کیفیت کالاها را بالاببریم که دیگر نیازی به اجناس خارجی نداشته باشیم.

وی ادامه داد: مهمترین معضل برای تولید کنندگان بیمه کارگران است، یعنی کارفرما حاضر نیست برای کارگر خودش بخش بیمه درنظربگیرند؛ و اگر دولت با ارائه یارانه به کمک تولیدکنندگان بیاید، بسیاری از مردم و پیشه های خُرد و کلان فعال می شود.

حجت الاسلام والمسلمین بی آزار تهرانی در پایان گفت: اگر همه ما خودمان را مقید به خرید کالای ایرانی كنيم، و اینجا نیز مانند دیگر عرصه ها عرق ملی و دینی داشته باشيم، می توانیم مانند دیگر صنعت های هوا و فضا، بیوتکنولوژی و سلولهای بنیادی حرف اول را در دنیا بزنیم.


انتهای پیام/
برچسب ها: احادیث ، بیکاری ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۱ ۱۸ فروردين ۱۳۹۷
امیدواریم در این سال بیشتر از کالای ایرانی حمایت میشد