نخستین نشاء مکانیزه برنج کشور سال ۹۷ در روستای فیروزکلای بخش دشت سر آمل آغاز شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، عزت الله یوسفیان ملا نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی در این مراسم با بیان اینکه سنگین‌ترین بخش کشاورزی برنج نشاکاری است که در این سال‌ها با وجود ابزار‌های مکانیزه این فشار کمتر شد، گفت: در گذشته کشاورزان برای آب گل کردن از پا‌ها و توان جسمی خود را به کار می‌گرفتند و با مشکلات کنار می‌آمدند.

وی با اشاره به واردات بی رویه برنج، افزود: سالانه حدود ۱۱ میلیون تن انواع محصول در کشور تولید داریم که ۳ میلیون تن شامل برنج می‌شود و با وجود این مقدار تولید بر یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن نیاز به واردات برنج داریم.

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه امسال با وجود مشکلات واردات بی رویه برنج همزمان با تولید برنج داخلی، دولت برای دومین بار خرید تضمینی را در برنامه خود قرار داده است، گفت: امیدواریم در برداشت‌های آتی کشاورزان استان‌های شمالی کشور با بکارگیری از ماشین آلات و مکانیزه کردن به این سمت روی بیاورند تا رونقی بر تولید بیشتر این محصول زراعی در کشور شود.

دلاور حیدرپور رییس جهاد کشاورزی مازندران نیز گفت: برای مکانیزاسیون حدود ۶۵ میلیارد تومان تسهیلات از سوی بانک کشاورزی تخصیص یافته که در سال گذشته بالغ بر ۱۰۲ میلیارد تومان جذب داشتیم.

وی بابیان اینکه مازندران در جذب تسهیلات رتبه اول را طی دو سال اخیر به خود اختصاص داده است، افزود: امسال نیز با آغاز اولین کشت مکانیزه نشاء برنج پیش بینی می‌شود که حدود ۷۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی کشت مکانیزه صورت می‌گیرد.

رییس جهاد کشاورزی مازندران گفت: در زمینه برداشت مکانیزه ۹۰ درصد و نشاء ۳۰ درصد در اراضی مازندران انجام می‌شود.
انتهای پیام/آ

آغاز کشت مکانیزه برنج در مازندران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار