ریاست جمهوری افغانستان اعلام کرد که مساله صلح با طالبان موضوع اصلی سفر نخست وزیر پاکستان به کابل است.

مساله صلح با طالبان، موضوع اصلی سفر نخست وزیر پاکستان به کابل استبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، ریاست جمهوری افغانستان اعلام کرد که مساله صلح با طالبان موضوع اصلی سفر نخست وزیر پاکستان به کابل است.

شاهد خاقان عباسی، نخست وزیر پاکستان فردا (جمعه 17 حمل) به دعوت اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان به کابل سفر خواهد کرد.

شاه حسین مرتضوی، سرپرست دفتر سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان گفت: «موضوعات اساسی در این سفر در رابطه با همکاری در بخش صلح و همچنین مبارزه علیه گروه‎های تروریستی است؛ گذشته از آن در مورد همکاری های منطقه ای هم با پاکستان صحبت داریم، مهم تر از همه اینکه ما می‎خواهیم با صحبت دولت با دولت مشکلاتی‎که میان دو کشور وجود دارد، بر طرف شود.»

وی افزود: «حکومت افغانستان هم در بخش صلح پیشنهادات مشخص دارد و هم در رابطه با حل مشکل میان دو کشور دیدگاه های مشخصی دارد و آن دیدگاه این است که ما می‎توانیم از رابطه دولت با دولت، به نتایج مثبت دست پیدا کنیم. ما انتظار داریم که در سفر صدر اعظم پاکستان بتوانیم روی موضوعاتی که ذکر کردم به صراحت و جدیت صحبت کنیم تا به نتایج مثبت برسیم.»

گفتنی است که روز دوشنبه هفته جاری نیز تهمینه جنجوعه، معاون وزیر خارجه پاکستان نیز در راس هیاتی به کابل سفر کرده بود. این هیات روز دوشنبه با مقامات افغان روی همکاری بین دو کشور گفتگو کرد.

به گفته وزارت خارجه افغانستان، در این گفتگوها پیشرفت اندکی صورت گرفت و دستاورد چشمگیری نداشته است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.