رئیس پلیس راهور شهرستان خرم‌آباد گفت:بر اساس قانون نصب تابلوی "پارک=پنچری"در جایی غیر از مقابل درب پارکینگ جرم محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ رضا موسیوند، رئیس پلیس راهور شهرستان خرم‌آباد گفت: طبق قانون نصب تابلوی «پارک = پنچری» به غیر روی درب پارکینگ، جرم است و قانون برای آن مجازات حبس در نظر گرفته است که به نظر جرم با مجازات تناسبی ندارد.

وی با اشاره به اینکه از درب حیاط و ورود به خیابان تا کجا متعلق به صاحب ملک است، افزود:از قدیم هم گفته‌اند چهاردیواری اختیاری است منظور این جمله، دیواری است که دور زمین خانه‌تان کشیده شده است، لذا فرد نسبت به این فضا حق تصرف داشته و مالک آن است و کسی نمی‌تواند به این حقوق تجاوز کند، اما وسعت این محدوده همانجایی است که دیوار تمام می‌شود و مالک نسبت به فاصله بین دیوار منزل و خیابان حقی ندارد.

رئیس پلیس راهور خرم‌آباد بیان کرد: هیچ‌کس حق ندارد دیگری را از پارک کردن خودرو در خیابانی که پلیس راهور آن را ممنوع نکرده است منع کند، جز مقابل درب پارکینگ که باعث مشکل برای ورود و خروج خودروی صاحب ملک می‌شود.

موسیوند گفت: به عبارت دیگر همه مردم می‌توانند ماشین خود را در تمام کوچه‌های شهر پارک کنند، اما از نظر قانون، پارک کردن خودرو مقابل پارکینگ هرجایی چه خانه باشد و چه مغازه ممنوع است.

این مسئول در ادامه گفت:البته یک استثنا دراین‌باره وجود دارد که درباره کوچه‌های بن‌بست است به این ترتیب اگر فردی در کوچه بن‌بست ساکن باشد، تمام فضای داخل کوچه حق او و همسایه‌هاست؛ به این ترتیب پارک کردن در کوچه‌های بن‌بست از نظر قانونی مشکل دارد.

وی افزود: البته ساکنان کوچه باید نامه‌ای تنظیم و با ارائه آن به شهرداری دیگران را ملزم کنند خودرویشان را داخل کوچه پارک نکنند.

انتهای پیام/د

نصب تابلوی «پارک = پنچری» در کوچه‌ها جرم است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.