مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به تاثیر منفی خشکسالی‌ها بر منابع تولید آب شهرهای استان اظهار کرد: در حال حاضر شش شهر استان شامل یاسوج، مادوان، لیکک، دیشموک، سوق و باشت دچار تنش آبی هستند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج  سیدعلی لدنی نژاد با اشاره به وضعیت فعلی آب شرب در شهرهای استان کهگیلویه تاثیر منفی خشکسالی بر منابع تامین آب شهرهای کهگیلویه و بویراحمدو بویراحمد اظهار کرد: کاهش میزان بارندگی در سال‌های اخیر بر منابع تامین آب تاثیر گذاشته است و باعث کاهش سطح آب های زیرزمینی شده است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به تاثیر منفی خشکسالی‌ها با منابع تولید آب شهرهای استان اظهار کرد: در حال حاضر شش شهر استان شامل یاسوج، مادوان، لیکک، دیشموک، سوق و باشت دچار تنش آبی هستند.
وی با بیان اینکه آب چاه‌های عمیق و چشمه‌های تامین آب شهرهای دارای تنش آبی به شدت کاهش یافته است، تصریح کرد: به همین دلیل و در یک ماه گذشته ۲ حلقه از چاه های تامین آب استان خشک و از مدار بهره‌برداری خارج شد که این موضوع خود هشداری جدی برای همه خواهد بود.
وی با بیان اینکه بخش اعظم آب شرب مورد نیاز شهرهای استان از منابع آب زیر زمین تامین می شود یادآور شد: در حال حاضر حدود ۸۰ درصد آب شرب مورد نیاز شهروندان از چاه‌های عمیق تامین می‌شود که خشک سالی‌های اخیر بیشترین تاثیر را بر منابع تامین آب گذاشته است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه این شرکت برنامه ریزی لازم را برای کاهش اثرات تنش آبی ومدیریت توزیع آب انجام داده است تاکید کرد: بهترین راهکار کاهش اثرات تنش آبی، مدیریت مصرف و جلوگیری از هدر رفت آب توسط شهروندان است.
انتهای پیام/غ

دو حلقه چاه عمیق از مدار بهره‌برداری خارج شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.