۱۷ هزار تن ماهی سردآبی سال گذشته در کهگیلویه و بویراحمد پرورش شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ؛مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: تولید ماهی در سال ۹۶ نسبت به سال ۹۵ رشد ۱۵ درصدی داشته بطوری که در این مدت دو هزار و ۳۰۰ تن افزایش یافته است.

کورش یزدان پناه با اشاره به اینکه تولید ماهیان خاویاری به عنوان محصول پردرآمد از سال ۱۳۹۵ در کهگیلویه و بویراحمد آغاز شد افزود:سال ۹۶ پانزده تن ماهی خاویاری در استان تولید شد.

وی همچنین از تولید ۱۵۰ هزار قطعه ماهی زینتی در سال گذشته در کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.

یزدان پناه اضافه کرد: هم اکنون ۲۲۱ مزرعه پرورش ماهی در کهگیلویه و بویراحمد فعالیت می‌کنند که ۲ هزار و ۴۲۸ نفر در آن‌ها مشغول بکار هستند.

وی از تشکیل پرونده ۳۹ واحد تولید و پرورش ماهی در کهگیلویه و بویراحمد برای دریافت تسهیلات مشاغل روستایی خبر داد و گفت: این واحد‌های تولیدی برای دریافت ۱۳۶ میلیارد ریال تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند.

مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: در حال حاضر ۵۷ مزرعه پرورش ماهی با پیشرفت کاری ۳۰ تا ۶۰ درصد در این استان در حال ساخت است.

یزدان پناه گفت: در صورت بهره برداری از این طرح‌ها ضمن ایجاد ۳۹۰ فرصت شغلی ۲ هزار و ۷۲۵ تن به میزان تولید سالیانه ماهی در کهگیلویه و بویراحمد افزوده خواهد شد.

میزان سرانه مصرف ماهی در استان ۶ هزار و ۵۰۰ گرم است که در افق ۱۴۰۴ میزان سرانه مصرف ماهی باید به بیش از ۱۰ کیلوگرم برسد.

سرانه مصرف ماهی در ایران هم اینک حدود ۱۰ کیلوگرم است که برای افق ۱۴۰۴ نیز ۱۶ کیلوگرم تعیین شده است.

کهگیلویه و بویراحمد با دارا بودن حدود ۱۰ درصد منابع آبی و ۱۱ و نیم میلیارد مترمکعب روان آب، ۱۰ درصد تولید ماهیان سردآبی کشور را به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام/د

پرورش ماهی در یاسوج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.