وزیر ارشاد، حج و اوقاف افغانستان گفت که پس از این اجازه نمی‌دهند ائمه جماعت مساجد فرهنگ افراطیت را در این کشور ترویج کنند.

وزیر حج و اوقاف: مساجد کشور نباید محلی برای ترویج افراطیت باشدبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، فیض محمد عثمانی، وزیر ارشاد، حج و اوقاف افغانستان گفت که پس از این اجازه نمی‌دهند ائمه جماعت مساجد فرهنگ افراطیت را در این کشور ترویج کنند.

آقای عثمانی گفت که این وزارتخانه کتابی را به نام "خطبه نماز جمعه" تدوین کرده‌ است و ائمه جماعت مساجد مکلف‌ هستند مطابق آن تبلیغ کنند و اجازه ندارند با استفاده از آزادی بیان خلاف منافع ملی تبلیغ نمایند.

وی افزود: وزارت ارشاد، حج و اوقاف انستیتوتی را ایجاد کرده که ائمه جماعت مساجد پیش از استخدام در مسجدها یک آزمون ویژه رقابتی را طی می کنند، سپس برای دو سال آموزش می‌بینند و پس از آن اجازه تبلیغ کسب می کنند.

این اقدام در حالی صورت گرفته است که پیش از این انتقادها مبنی بر اینکه برخی مدرسه های دینی و مساجد تبلیغ افراطیت دارند و ائمه جماعت مساجد خلاف منافع ملی صبحت می کنند.

جدا از ۲۵۰۰ مسجد ثبت شده در وزارت خج و اوقاف افغانستان، صدها مسجد دیگر در گوشه و کنار این کشور وجود دارد که ثبت وزارت ارشاد، حج و اوقاف نیست و هیچ گونه نظارتی از سوی‌ این‌ وزارت‌خانه بر‌ آنها صورت نمی گیرد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.