عملکرد دستگاه ها در مناطق زلزله زده کرمانشاه و کرمان با حضور معاون بنیاد مسکن، استاندار کرمانشاه و معاون عمرانی استاندار کرمان در برنامه تیتر امشب شبکه خبر بررسی شد.

عملکردها و مشکلات در مناطق زلزله زدهبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ عزیز الله مهدیان، معاون بنیاد مسکن گفت: با توجه به مبالغ تسهیلاتی که به امر بازسازی واحدها اختصاص یافته، خانه ها کامل ساخته می شوند و قابل سکونت هستند و حالا اگر کسی بخواهد خانه اش را را کامل تر کند مثل مباحثی چون نمای خانه و ... لازم است که خودش هم آورده داشته باشد.
هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه هم با تشکر از زحمت هایی که در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه کشیده می شود، از روند کند پرداخت تسهیلات گله کرد و گفت: پرداخت برای بازسازی و احدث واحدها در چهار مرحله انجام می گیرد که ما از آقای مهدیان می خواهیم که این چهار مرحله را به سه مرحله کاهش دهند که اگر این اتفاق بیفتند سرعت احداث خانه ها 30 تا 40 درصد بیشتر خواهد شد.
معاون بنیاد در پاسخ به استاندار کرمانشاه گفت: امکان کاهش چهار مرحله به سه مرحله و آزاد کردن بخش اول تسهیلات همزمان با قرارداد وجود دارد، منتهی باید بحث نظارت وجود داشته باشد تا مبادا انحرافی در هزینه کرد تسهیلات پیش نیاید به هر حال قبل از انجام کار پرداخت پول به پیمانکار درست نیست.
مهدیان درخصوص هزینه نظارت و صدور پروانه ساخت هم گفت: هزینه نظارت و صدور پروانه های ساخت تا زیربنای 100 متر را بنیاد پرداخت می کند و رایگان است، منتهی هستند افرادی که بناهای بزرگتر می خواهند بسازند که باید هزینه اضافه زیربنا را هم خودشان پرداخت کنند.
در ادامه بازوند استاندار کرمانشاه درباره احداث سرویس های بهداشتی هم گفت: در روستاها و شهرها به اندازه کافی سرویس بهداشتی ساخته شده اما اگر باز نیاز باشد اعتبار ساختش فراهم است و گفته ام تا اعلام کنند تا ساخته شود.
استاندار کرمانشاه درباره خرید وسایل سرمایشی هم گفت: با هلال احمر مذاکراتی شده تا برای خرید کولر برای عزیزان زلزله زده اقدام شود.
موسوی معاون عمرانی استاندار کرمان هم در ادامه برنامه با اشاره به اسکان موقت مستاجران مقیم در منطقه کوهبنان گفت: برای مستاجران ساکن منطقه تمهیداتی اندیشیده شده تا در واحد های مسکن مهر ساکن شوند.
موسوی گفت: اعتبار 10 میلیارد تومانی برای پرداخت کمک بلاعوض به زلزله زدگان امروز واریز به حساب بنیاد مسکن استان شده و از این بابت نگرانی وجود ندارد.

منبع: سایت شبکه خبر

انتهای پیام/

بررسی عملکردهای صورت گرفته در مناطق زلزله زده کرمانشاه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار