برای گردش آخر هفته به پیشنهاد ویژه باشگاه خبرنگاران جوان سفر کنید تا خاطره خوبی در آلبوم بهاری شما ثبت شود.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ برای رهایی از دود و دم شهر تهران و رهایی از مشغولیت‌های روزمره، باید آدرس مکان دیدنی و تفریحی خوبی را در اختیار داشته باشید تا حال و هوای تازه‌ای برای شروع هفته کاری جدید به دست بیاورید.

باشگاه خبرنگاران جوان از اوقات فراغت شما غافل نبوده و بسته گشت و گذار را برای آخر هفته شما در نظر گرفته است تا سهمی در لبخند شما داشته باشد.

پیشنهاد ویژه این هفته باشگاه خبرنگاران جوان، دریاچه خلیج فارس در غرب تهران است که بزرگ ترین دریاچه مصنوعی خاورمیانه به شمار می‌رود و با مساحت 140 هکتاری، در انتهای اتوبان همت و در نزدیکی پارک چنگلی چیتگر در منطقه 22 شهر تهران واقع شده است. بسیاری از شهروندان تهرانی از وجود چنین دریاچه زیبا و جذابی در پایتخت شلوغ و پر دود و دم بی خبر هستند.

یک پایان هفته بهاری شاد را در دریاچه خلیج فارس تجربه کنید

امکانات رفاهی دریاچه چیتگر

امکانات تفریحی و رفاهی متنوعی در دریاچه چیتگر برای گردشگران و مراجعه کنندگان به آن وجود دارد و در تمام طول هفته مورد استقبال مردم پایتخت و مهمانان شهر تهران قرار می‌گیرد.

پارگینگ، زمین بازی و رستوران‌های بزرگ و کوچک در کنار دستفروش‌ها و بلالی‌ها و بستنی فروش‌ها، از جمله خدمات دریاچه چیتگر به شمار می‌رود که در کنار آب نمای موزیکال و سرویس‌های بهداشتی و نمازخانه، در اختیار بازدید کننده گان قرار دارد.

محیطی زیبا برای گردشگری روزانه و آخر هفته مخصوصا برای پیاده روی در کنار ساحل و حتی راه رفتن بر روی ساحل ماسه‌ای زیبای دریاچه خلیج فارس که اخیرا طراحی شده، باعث جذب گردشگران به این دریاچه شده است.

یک پایان هفته بهاری شاد را در دریاچه خلیج فارس تجربه کنید

دریاچه چیتگر فضایی دلنشین برای علاقه مندان به ورزش های آبی

در دریاچه چیتگر امکان انجام ورزش‌های آبی برای علاقه مندان به این ورزش‌ها وجود دارد و این مسئله موجب شده است تا تعداد گردشگران در این دریاچه افزایش پیدا کند.

فاز نخست دریاچه چیتگر با حضور مسئولان شهری در اردیبهشت ۱۳۹۲ افتتاح شد و از آن زمان تاکنون، میلیون‌ها گردشگر داخلی و هزاران گردشگر خارجی از امکانات آبی، تفریحی و رفاهی آن بهره مند شده اند.

این پارک آبی دارای ۱۲۰ هکتار مساحت خشکی است که برای امور تفریحی و رفاهی در نظر گرفته شده و منبع تامین آب آن، رودخانه کن اعلام شده است. به واسطه سیکل بسته و ایزوله‌ای که شهرداری تهران برای سامانه انتقال آب به این دریاچه در نظر گرفته است، هیچ گونه آب دیگری وارد دریاچه نخواهد شد.

از جدید ترین امکانات مجموعه دریاچه چیتگر می توان به ساحل سنگی اشاره کرد که فضای جالب و نوستالژیکی را برای شهروندان فراهم کرده است تا بتوانند بدون جوراب و کفش، روی این ساحل سنگی پر آب راه رفته و حال و هوایی تازه کنند. این ساحل سنگی در بخش شمالی دریاچه مشاهده می شود و علاقه مندان می‌توانند تا نزدیکی آب پیش بروند.

یک پایان هفته بهاری شاد را در دریاچه خلیج فارس تجربه کنید

توصیه مسیریاب باشگاه خبرنگاران جوان برای رفتن به دریاچه خلیج فارس

اگر با خودروی شخصی قصد دارید به دریاچه چیتگر بروید، می‌توانید به بزگراه همت در جهت غرب وارد شوید و سپس به خروجی شهید خرازی رفته و از این خروجی، دریاچه خلیج فارس قابل رویت است. بقیه مسیر را تابلوهای راهنمای موجود، به شما نشان می دهند.

همچنین می توانید با عبور از شمال بزرگراه آزادگان و از طریق خروجی بزرگراه شهید خرازی به دریاچه چیتگر وارد شوید.

در صورت استفاده از وسایل نقلیه عمومی هم باید به پایانه اتوبوس صادقیه بروید و با استفاده از اتوبوس شهرک دریا، خود را به دریاچه خلیج فارس برسانید.

البته می‌توانید با استفاده از اتوبوس‌هایی که در کنار مترو چیتگر وجود دارند خود را به دریاچه خلیج فارس برسانید و اگر هم قصد استفاده از مترو را دارید باید در ایستگاه مترو چیتگر از قطار پیاده شوید و با استفاده از اتوبوس‌های پایانه این ایستگاه مترو به شهرک شهید باقری و دریاچه خلیج فارس سفر کنید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار