///استاندار آذربایجان شرقی از برگزاری مراسم افتتاح رسمی تبریز 2018 با حضور رئیس جمهور خبر داد.

مجید خدابخش استاندار آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره واردات آب به منظور احیای دریاچه ارومیه، اظهار کرد: در جلسه ستاد احیاء دریاچه ارومیه این موضوع به عنوان یکی از گزینه‌ها پیشنهاد شد.

وی افزود: پیشنهاد واردات آب برای حل خشکی دریاچه ارومیه از سوی کلانتری رئیس سازمان محیط زیست مطرح و مقرر شد مطالعات گسترده‌ای در این زمینه انجام شود تا همه جوانب آن مورد بررسی و ارزیابی قرار گیرد.

خدابخش ادامه داد: این طرح براساس نوع آب، نحوه انتقال، هزینه و...   بررسی می‌شود، اما فعلا در حد یک ایده مطرح است و هنوز چندان جدی نیست.

استاندار آذربایجان شرقی درباره تعیین کارشناس خارجی برای احیای دریاچه ارومیه، بیان کرد: این مسئله توسط سازمان محیط زیست پیگیری می‌شود، اما این طرح، طرحی ملی است و انتقال آب هم به صورت ملی انجام می‌شود.

وی همچنین در خصوص تخصیص سرمایه‌گذاری خارجی برای احیای دریاچه ارومیه، گفت: پس از بررسی‌های لازم، میزان و رقم دقیق اعتبارات مشخص می‌شود، سپس از طریق فاینانس این طرح تأمین اعتبار می‌شود.

خدابخش در پایان درباره زمان افتتاح تبریز 2018، اظهار کرد: در اردیبهشت ماه امسال و در سفر رئیس جمهور به استان، رویداد تبریز 2018 به صورت رسمی افتتاح خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار