سفیر چین در آمریکا سیاست‌های جدید این کشور درباره اعمال تعرفه وارداتی بر روی کالاهای چینی را مورد انتقاد قرار داد و آن را «گامی اشتباه» خواند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «چوی تیانکای»، سفیر چین در آمریکا، روز چهارشنبه طرح جدید اعمال تعرفه وارداتی بر روی کالاهای چینی را «گامی دیگر در مسیر اشتباه» از سوی واشنگتن خواند.

چوی در مصاحبه‌ با شبکه خبری سی‌ان‌بی‌سی گفت: «بیانیه جدید آمریکا گامی دیگر در مسیر اشتباه است و مطمئنا ما به آن پاسخ خواهیم داد. ما برای حل و فصل اختلافات به سازمان جهانی تجارت (وی‌تی‌او) مراجعه کرده و مطابق با قوانین چین با آن مقابله خواهیم کرد؛ احتمالا شدت و مقیاسی مشابه را در نظر خواهیم گرفت.»

این دیپلمات در ادامه اضافه کرد در دنیای مدرن، تمام اقتصادها با یکدیگر در ارتباط هستند و اگر اقدامی زیان‌آور از سوی یکی از آن‌ها صورت گیرد بر اقتصاد کشورهای دیگر تاثیرگذار خواهد بود.

سفیر چین با اشاره به اعلام لیست تعرفه‌های اخیر گفت: «من فکر می‌کنم این کار به وضوح تاثیر منفی بر اقتصاد چین خواهد داشت، اما این اقدام به ضرر اقتصاد آمریکا نیز خواهد بود. چنین سیستم حمایتی از تولید داخلی از هیچ‌کس محافظت نخواهد کرد. این تعرفه‌ها از کارگران و کشاورزان آمریکایی محافظت نخواهد کرد. از تجار و مشتریان آمریکایی هم محافظت نخواهد کرد. در واقع این کار به ضرر همه، از جمله اقتصاد خود آمریکا خواهد بود.»

دفتر نمایندگی تجاری آمریکا روز سه‌شنبه فهرستی از محصولات وارداتی چینی به (آمریکا) که پیشنهاد داده است مشمول عوارض جدید گمرکی شوند را منتشر کرد.

نماینده امور تجاری آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد این فهرست که واردات تقریبی 50 میلیارد دلاری را مد نظر دارد، تولیدات بخش های مختلف از جمله دانش هوانوردی، فناوری اطلاعات و ارتباطات، رباتیک و ماشین آلات را شامل می شود.

تاکنون تعداد زیادی از مقامات چینی  این اقدام آمریکا را مورد انتقاد قرار دادند.

انتهای پیام/

انتقاد سفیر چین در آمریکا از اعمال تعرفه‌های وارداتی روی کالاهای چینی

برچسب ها: آمریکا ، چین ، اقتصاد جهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار